کد خبر: ۱۰۸۶۷۳
۱۵:۴ - ۱۳۹۷/۹/۷

توسعه تجارت ایران و عراق از مسیر بورس کالا
نماینده مجلس مطرح کرد:

توسعه تجارت ایران و عراق از مسیر بورس کالا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در بورس کالا وجود دارد می توان برای توسعه تجارت خارجی و داخلی با عراق یا هر کشور دیگر بهره برد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود بهمنی درخصوص امکان استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای توسعه مناسبات تجاری با عراق به تسنیم گفت: تجارت با عراق و هر کشور دیگری نیازمند ایجاد شفافیت در قیمت ها و حذف واسطه ها است که این مهم را می توان از مسیر بورس کالا انجام داد.

وی تاکید کرد: روندهای غیرشفاف و واسطه های غیر ضروری یکی از اصلی ترین معضلات بازارهای کالایی به شمار می روند اما زمانی که به سمت استفاده از سازوکار بورس کالا می رویم، واسطه ها دیگر نقشی در تعیین قیمت ها ندارند و این تولیدکننده و مصرف کننده و به عبارت دیگر عرضه و تقاضا است که قیمت ها را کشف می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بهترین روش کشف قیمت کالاها در بورس کالا صورت می گیرد، افزود: با توجه به اینکه این بورس دارای ابزارهای مختلف مالی است، تجار و سرمایه گذاران می توانند با استفاده از ظرفیت های آن با قیمت های واقعی معاملات کالاهای موردنظر را انجام دهند.

بهمنی گفت: بورس یک ساختار نظام‌مند است و هر کسی که معاملات را از طریق بورس انجام دهد با یک سازوکارشفاف مواجه می‌شود که در آن واسطه‌ای وجود ندارد.با کمک بورس کالا می توان قیمت واقعی کالاهای قابل معامله در این بازار را استخراج و شفافیت مالی را در اقتصاد ایجاد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ