کد خبر: ۱۰۸۷۱۲
۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۹/۱۰

درخواست ایران از سازمان ملل برای محکومیت اظهارات توهین آمیز پامپئو

درخواست ایران از سازمان ملل برای محکومیت اظهارات توهین آمیز پامپئو

نماینده ایران در سازمان ملل، طی نامه ای به دبیرکل این سازمان و‌ رئیس شورای امنیت خواستار محکومیت اظهارات توهین آمیز پامپئو علیه ملت ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، در پی اظهارات تحریک آمیز چندی پیش مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا علیه ملت ایران، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک خواستار محکومیت این اظهارات غیرمسئولانه شد.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به این سازمان، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا طی آن ملت ایران را به قحطی تهدید کرده بود، اعلام کرد: اینگونه اظهارات بخشی از سیاست های آمریکا برای اعمال فشار و تهدیدی عملی برای به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است.

این نامه به امضای اسحاق آل حبیب سفیر ایران در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شد‌ اینگونه اقدامات به مثابه مجازات جمعی یک ملت و مصداق بارز نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل است. با اشاره به اینکه اعمال مجدد تحریم های آمریکا مانع دسترسی مردم ایران به نیاز‌های اساسی از قبیل دارو و لوازم پزشکی و درمانی می شود، اعلام شد اینگونه اقدامات از نمونه های بارز جنایات علیه بشریت است.

بر اساس این نامه، اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران نقض تعهدات این آمریکا تحت برجام، قطعنامه 2231 شورای امنیت و حکم دیوان بین المللی دادگستری است. اینگونه اظهارات نشانه دیگری است از اینکه سیاست زورگویانه آمریکا هیچ حد و مرز و اصولی نمی شناسد و علاوه بر مجازات ملت ایران، سایر کشورها را نیز تنبیه کند.

در این نامه تاکید شد: ایران طی 40 سال گذشته در مقابل زورگویی ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا مقاومت کرده، در مقابل سیاست های غلط اخیر این آمریکا نیز مقاومت خواهد کرد. سازمان ملل و اعضای آن باید اینگونه اظهارات زورمدارانه مقامات آمریکایی را محکوم کرده و با ایستادگی در مقابل این سیاست ها بنیادهای سازمان ملل و چندجانبه گرایی را تهدید می کنند. سیاست ها و اقدامات غیرمسئولانه آمریکا را بشناسند و آن را وادار کنند به اصول و اهداف سازمان ملل پایبند باشد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ