کد خبر: ۱۰۸۷۲۳
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۹/۱۰

دیدار امروز پوتین و ترامپ لغو شد + علت

دیدار امروز پوتین و ترامپ لغو شد + علت

قرار بود امروز رئیس جمهور روسیه و ترامپ در بوئنوس‌آیرس دیدار داشته باشند اما ترامپ با پیامی این دیدار را لغو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قرار بود امروز، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در بوئنوس‌آیرس با یکدیگر دیدار داشته باشند اما ترامپ در توییتر اعلام کرد: به‌دلیل خودداری روسیه از آزاد کردن کشتی‌ها و ملوان‌های اوکراینی که در مناقشه رویارویی با کشتی‌های روسیه‌ای در دریای آزوف توقیف شدند،دیگر لزومی برای حضور در این دیدار از پیش تعیین شده نمی‌بینم. پس از حل این مناقشه (اوکراین)، مشتاقانه منتظر دیدار دیگری خواهم بود.

دقایقی پس از این توییت، روسیه در واکنش به آن اعلام کرد هنوز هیچ مکاتبه رسمی در این باره دریافت نکرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین که ظاهرا پوتین را در هواپیما به مقصد آرژانتین همراهی می‌کرده، گفت: فعلا در آسمان و به سوی بوئنوس‌آیرس در حرکتیم و چیزی غیر از چند توییت ندیده‌ایم اما اگر چنین شود آن وقت پوتین دو ساعت وقت اضافه خواهد یافت تا آن را برای دیدارهای پراهمیت در حاشیه اجلاس صرف کند.

رئیس‌جمهور روسیه بر این باور است لغو این دیدار به‌دلیل مسائل داخلی آمریکا بوده و سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه هم گفت: آیا تحریکات کی‌یف در این منطقه (دریای آزوف) یک دلیل واقعی برای لغو است؟ نسخه ای از این حادثه ارائه شده اما آیا این نسخه واقعی است. بیایید به مسائل داخلی آمریکا هم نظری بیفکنیم و پاسخ چرایی لغو این دیدار را در آن جست‌وجو کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ