کد خبر: ۱۰۸۷۶۸
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۹/۱۱

وزیر مورد انتقاد فعالان بورس، معاون مهم وزارت را تغییر داد
بعد از 6 ماه :

وزیر مورد انتقاد فعالان بورس، معاون مهم وزارت را تغییر داد

وزیر اقتصاد که این روزها مورد انتقاد فعالان بورس واقع شده ، اقدام به معرفی معاون مهم وزارت کرد تا بعد از 6 ماه معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی تغییر کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند که به دلیل وضعیت هفته های اخیر بازار سهام با انتقاداتی از سوی کارشناسان و فعالان روبرو شده و تا کنون نتواسته عملکرد قابل قبولی در حوزه بازار سرمایه به دست آورد ، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی و دو مشاور را منصوب کرد.

به این ترتیب، عباس معمارنژاد معاون بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد و جانشین امیر باقری شد که خرداد سال جاری عهده دار این سمت بود.

سمیع الله حسینی مکارم و امیر باقری نیز به عنوان مشاور منصوب شدند.

معمارنژاد با مدرک دکترای اقتصاد، دارای سوابقی چون مدیرکلی دفتر آمار و اطلاعات وزارت بازرگانی و سرپرستی دفتر توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی در دولت هشتم ، عضو و نایب رئیس شورای رقابت، مشاور وزیر اقتصاد، معاون وزیر و رئیس گمرک است و پیش از این عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن بود.

براساس این گزارش، دژپسند در حکم وی مواردی چون مشارکت فعال در اصلاح نظام بانکی و ارتقای کارآمدی بانک ها، طراحی نظارت بهره‌ور و هوشمند برای مقابله با تحریم های ظالمانه در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت های دولتی، ارتقای کارآیی و اثر بخشی شرکت‌های دولتی با واگذاری دارایی های مازاد و پایش مستمر ریسک و بازده دارایی های این شرکت ها ،برقراری اصول حاکمیت شرکتی در بانک ها، بیمه ها و شرکت های دولتی، طراحی نظام نظارتی موثر و کارآمد در حوزه‌های بانکی و بیمه ای به منظور ارتقای شاخص‌های پایه ای منطبق بر اصول استاندارد های جهانی و برنامه ریزی برای استقرار راهکارهای جامع بانکی متمرکز (core banking) در همه بانک های دولتی را از جمله اولویت های برنامه های معاونت بانک، بیمه و شرکت های دولتی عنوان کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ