کد خبر: ۱۰۸۷۶۹
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۹/۱۱

افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۹۸ و ممنوعیت ورود خودرو

افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۹۸ و ممنوعیت ورود خودرو

نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۰۰ درصد افزایش و درآمدهای نفتی دولت از واگذاری دارایی های سرمایه ای حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان رشد خواهد کرد و واردات خودرو ممنوع خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، لایحه بودجه اواخر هفته جاری تقدیم مجلس می شود و گمانه زنی ها از برگزاری جلسه اضطراری در پنج شنبه با نظر رئیس مجلس خبر می دهند. در صورت عدم برگزاری این جلسه از ابتدای هفته آتی باید منتظر شروع جلسات مجلس در خصوص بررسی لایحه بودجه سال 98 باشیم.

شنیده ها حاکی است درآمدهای دولت از محل مالیات ها نسبت به سال جاری تغییر محسوسی نخواهد داشت اما با افزایش 100 درصدی نرخ تسعیر ارز در بودجه، درآمدهای نفتی دولت از واگذاری دارایی های سرمایه ای و با جود کاهش قابل توجه صادرات نفت حدود 50 هزار میلیارد تومان افزایش  خواهد یافت.

براین اساس، کل درآمد تخمینی از محل فروش و صادرات نفت خام حدود 290 هزار میلیارد تومان بوده که سهم دولت بعد از کسر سهم 14.5 درصدی وزارت نفت و صندوق توسعه ملی حدود 150 هزار میلیارد تومان است. به این ترتیب نسبت به سال قبل درآمد دولت از این محل حدود 50 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

این درحالی است که در بودجه سال آینده درآمدهای مالیاتی تقریبا بدون تغییر در نظر گرفته شده است. با این حال افزایش حدود 50 هزار میلیاردی درآمد از محل فروش و صادرات نفت خام (واگذاری دارایی سرمایه ای) کسری ناشی از افزایش هزینه های جاری را جبران خواهد کرد.

واردات خودرو ممنوع

در این میان یک مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس لایحه تنظیمی دولت، عملا واردات خودرو ممنوع خواهد بود، گفت: در صورتی که در مجلس تغییر در این باره ایجاد شود احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو وجود دارد. درآمد دولت از محل واردات خودرو صفر در نظر گرفته شده و به همین دلیل پیش بینی می شود سال آینده به دلیل حفظ ذخایر ارزی، ممنوعیت واردات خودرو تداوم داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ردیف درآمدی مربوط به حقوق و عوارض مالیاتی واردات خودرو حذف نشده اما این درآمد بر خلاف سنوات قبل صفر لحاظ شده است. بنابراین امکان تغییرات لحظه آخری برای واردات خودرو چه در دولت و چه مجلس وجود دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ