کد خبر: ۱۰۸۷۷۱
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۹/۱۱

بررسی آمار تولید و فروش دو شرکت تازه وارد بورسی و فرابورسی

بررسی آمار تولید و فروش دو شرکت تازه وارد بورسی و فرابورسی

آخرین آمار تولید و فروش دو شرکت تازه وارد پتروشیمی پارس و سنگ آهن گهر زمین منتشر و بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت تازه وارد پتروشیمی پارس و سنگ آهن گهر زمین که از 20 تیر و 26 آبان سال جاری با عرضه اولیه سهام وارد بورس و فرابورس شده اند آخرین آمار تولید و فروش را منتشر کردند که توسط کارگزاری آبان بررسی شد.

"پارس" در عملکرد 8 ماهه قادر به تحقق فروش بیش از 5.8 هزار میلیارد تومانی شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 45 درصدی همراه شده است.

این زیرمجموعه 600 میلیارد تومانی هلیدینگ پتروشیی خلیج فارس، طی ماه گذشته هم 560 میلیارد تومان فروش گزارش کرده که نسبت به مهرماه با افت 19 درصدی همراه شده و نسبت به متوسط مبلغ فروش ماهانه سال جاری نیز کمتر است .

پتروشیمی پارس در آبان ماه محصول استایرن منومر را با رشد 5 درصدی مقدار فروش ثبت کرده و متوسط قیمت هر کیلو این محصول نیز تقریبا بدون تغییر نسبت به مهرماه 65،939 ریال محاسبه شده است. مقدار فروش محصولات اتان و پنتان نیز به ترتیب به رشد 13 و 54 درصدی همراه شده اما نرخ فروش پنتان افت 21 درصدی داشته است.

در بین محصولات شرکت ، دو محصول بوتان و پروپان ضعیف ترین فروش را داشته اند. به طوریکه به ترتیب 40 و 87 درصد کاهش مبلغ فروش گزارش شده  اند که به واسطه افت مقداری وافت نرخ فروش حاصل شده است.

وضعیت تولید و فروش سنگ آهن گهر زمین

مجموع درآمدهای عملیاتی شرکت سنگ آهن گهر زمین در 11 ماه منتهی به آبان ماه به بیش از دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته که 35 درصد بیشتر از کل مبلغ محقق شده سال مالی منتهی به آذر 96 است.

کنسانتره سنگ آهن مهمترین محصول "کگهر" بوده که سال مالی قبل حدود 65 درصد مبلغ فروش را به خود اختصاص داده است مقدار تولید و فروش این محصول در 11 ماه ، 4 میلیون تن بوده که نسبت به کل سال مالی قبل 300 هزار تن بیشتر است. در دوره 10 ماهه منتهی به مهر امسال "کگهر" ماهانه 360 هزار تن از این محصول را تولید و به فروش رسانده که این مقدار برای آبان ماه به 400 هزار تن افزایش یافته است.

همچنین میانگین نرخ فروش هر تن کنسانتره سنگ آهن شرکت در 11 ماه، 380 هزار تومان بوده است. در آبان ماه میانگین نرخ فروش هر تن از این محصول 500 هزار تومان بوده که نسبت به مهر ماه کاهش اندکی را تجربه کرده است.

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ