کد خبر: ۱۰۸۸۰۱
۱۶:۸ - ۱۳۹۷/۹/۱۱

رویدادهای با اهمیت ۴ شرکت در روز بازپس گیری ۳۲۸۴ واحد از ارقام شاخص

رویدادهای با اهمیت ۴ شرکت در روز بازپس گیری ۳۲۸۴ واحد از ارقام شاخص

در روزی که شاخص بورس قادر به بازپس گیری ۳۲۸۴ واحد شد، نفت و گاز پارسیان، پارس الکتریک، سیمان فارس و کشتیرانی دریای خزر از رویدادی با اهمیت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام که شاخص بورس با جهش 3284 واحدی مقداری از شرایط ناخوش روزهای قبل را بهتر کرد و به 163 هزار و 138 واحد رسید، شرکت های نفت و گاز پارسیان، پارس الکتریک، سیمان فارس و کشتیرانی دریای خزر از رویدادی با اهمیت خبر دادند.

براساس این گزارش، "پارسان" با سرمایه بیش از 4 هزار میلیارد تومانی، سود هر سهم سال مالی منتهی به شهریور 97 را با 18 درصد افزایش از 462 به 543 ریال رساند و در عملکرد 9 ماهه هم قادر به تحقق 64 درصد معادل 348 ریال شد. این تعدیل سود ناشی از افزایش سود تقسیمی شرکت های پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری هامون سپاهان بود.

پارس الکتریک 30 میلیارد تومانی هم که اخیرا" با اعلام تحقق سود 853 ریالی سود در نیمهخ اول سال از افزایش 423 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داده بود اعلام کرد مزایده ملک مطهری فاقد برنده بوده و با هماهنگی هیات مدیره شرکت ، مقرر شده مجددا مزایده برگزار شود.

سیمان فارس 23.3 میلیارد تومانی نیز که امروز شاهد صف فروش و افت 1.4 درصدی قیمت سهام بود از برنامه افزایش سرمایه خبر داد و اعلام کرد بر اساس تکلیف مجمع سالانه مبنی بر بازنگری طرح انتقال سیمان به سایت خرامه، با توجه به شرایط اقتصادی جدید علی الخصوص افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش هزینه ها، جهت توجیه پذیری طرح اقدام به عقد قرارداد با مشاور مورد تایید (بانک عامل) صورت پذیرفته است که پس از تهیه گزارش و اخذ موافقت سهامدار عمده (سیمان فارس و خوزستان) جهت افزایش سرمایه اقدام مقتضی به عمل خواهد آمد

کشتیرانی دریای خزر هم که با سرمایه 108 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس حضور دارد نکاتی درباره برآوردهای جدید ناشی از تاثیرات نرخ ارز و سایر عوامل تاثیرگذار اعلام کرد و با توقف نماد روبرو شد.

توضیحات مهرداد باقری نژاد بنام مدیرعامل "حخزر" به شرح زیر است:

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ