کد خبر: ۱۰۸۸۲۷
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۹/۱۲

نظر نماینده مجلس درباره بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص

نظر نماینده مجلس درباره بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این لوایح بدون رای گیری از نمایندگان ارسال شده و بررسی آن از سوی مجمع غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،حسینعلی حاجی دلیگانی درخصوص اقدام اخیر علی لاریجانی در ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون اعلام در صحن علنی مجلس و بدون رای گیری از نمایندگان گفت: رئیس مجلس دقیقا برخلاف قانون عمل کرده،ملاک عملکرد مجلس و رئیس آن رای نمایندگان است.

وی افزود: براساس آئین نامه و ضوابط قانون آنچه که با اکثریت آرای نمایندگان تصویب شود ملاک عمل است و در دستور کار قرار خواهد گرفت. رئیس مجلس وظیفه دارد آنچه را که در صحن براساس تشریفاتی که در قانون پیش بینی شده، مصوب می شود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کند. رئیس خود را بجای اکثریت آرا قرار داده و بجای رای گیری از نمایندگان و بدون آنکه در مجلس و صحن علنی موضوع را مطرح کند لوایح را به مجمع ارسال کرده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: این امر خلاف قانون و مقررات مجلس است در نتیجه حتی اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی لوایح بپردازد خلاف قانون عمل کرده است.تعدادی از نمایندگان این موضوع را امضا کرده اند و درخواست بررسی و ارسال نامه عودت را بسیار مهم می دانیم اما باید در نظر داشت حرف نمایندگان قانونی و درست است که براساس آن بررسی لوایح نمی تواند در مجمع مطرح شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ