کد خبر: ۱۰۸۸۳۹
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۹/۱۲

قیمت مناسب دلار در بودجه ۹۸ از نظر نماینده مجلس

قیمت مناسب دلار در بودجه ۹۸ از نظر نماینده مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان نرخ مناسب برای دلار در بودجه سال آتی گفت: نباید دولت نرخ دلار را درلایحه بودجه سنواتی بالا در نظر بگیرد که به نفع اقتصاد نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر کریمی با اشاره به اینکه گفته می شود نرخ دلار در بودجه سال آینده 8 هزارتومان در نظر گرفته شده به خانه ملت گفت: هنوز لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس ارسال نشده و نباید نسبت به شایعه ها واکنش نشان داد. نباید نرخ دلار را در بودجه سنواتی بالا در نظر گرفت. این کار پیام خوبی برای بازار و اقتصاد ندارد. به نظر می رسد قیمت مناسب دلار در بودجه 4200 تومان است.

وی با اشاره به درآمد نفتی و میزان صادرات نفت در سال گذشته افزود: باید در زمینه سناریوهای فروش نفت با دولت مذاکره کرد، با این حال از آنجایی که قیمت نفت افزایش پیدا می کند با کاهش نسبی صادرات درآمد بودجه از محل فروش نفت تامین می شود و جای نگرانی نیست.درآمد مالیاتی و فروش و انتشار اوراق مشارکت در بودجه سال 98 نباید افزایش پیدا کند، شرایط اقتصادی به نحوی نیست که بتوان از تولیدکننده مالیات بیشتر دریافت کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید دید پیشنهاد دولت برای درآمد مالیاتی در سال آینده چیست،گفت: لازم است بررسی کنیم درآمد مالیاتی دولت از چه محل و روشی است، به صرف افزایش درآمد مالیاتی نمی توان تصور کرد قرار است از کارمند و تولید کننده مالیات بگیرند، روش های دیگری برای افزایش درآمد مالیاتی وجوددارد.به هر حال دولت می تواند با ورود به بحث فرارهای مالیاتی و دریافت مالیات از پردرآمدها درآمد را افزایش دهد.

کریمی ادامه داد: از سوی دیگر با توسعه پایه های مالیاتی نیز می تواند ایجاد درآمد کرد، با این حساب باید دید دولت در جزییات بودجه چه روش هایی را برای افزایش درآمدهای مالیاتی در نظر گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ