کد خبر: ۱۰۸۸۵۶
۹:۲ - ۱۳۹۷/۹/۱۳

سهم 82 درصدی پتروشیمی ها در عرضه ارز به نیما / غیبت 15.7 میلیارد یورو
مدیرسیاست‌ها ارزی بانک مرکزی اعلام کرد:

سهم 82 درصدی پتروشیمی ها در عرضه ارز به نیما / غیبت 15.7 میلیارد یورو

مدیرسیاست‌ها ارزی بانک مرکزی با اعلام عدم بازگشت 15.7میلیارد یورو ارز صادراتی گفت: شرکت های پتروشیمی طی 8 ماه با سهم 82 درصدی اقدام به عرضه5.7 میلیارد یورو در سامانه نیما کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کسرایی پور در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دوم سیما گفت: مدیریت موثرتر تقاضای ارز به ویژه در حوزه اسکناس های نقدی موجب آرامش در بازار ارز شده است. 

وی ادامه داد: مشکل زیادی در حوزه واردات کالا وجود نداشته و بخشی از نیازهای ارزی این حوزه توسط بانک مرکزی و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی تامی ن شد. برخی اخبار و شیطنت سایت ها و شبکه های اجتماعی بر روی بازار ارز اثر می گذاشت اما تصمیمات اخیر بانک مرکزی مبنی بر مداخله هدفمند و هوشمند بانک مرکزی موجب آرامش در این بازار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرکنندگان، سربازان عرصه اقتصادی هستند و از آنها تشکر می کنیم، افزود:طبق آمار 8 ماهه گمرک، حدود 27.8 میلیارد یورو صادرات غیرنفتی بود که از این مبلغ 6.4 مربوط به میعانات است و 21.4 باقی مانده، 5.7 میلیارد یورو به سامانه نیما وارد شده است. با توجه به فرصت 3 ماهه صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل، شاید این رقم تغییر کند.

کسرایی پور ادامه داد:بخشی از صادرات هم به عراق و افغانستان به صورت ریالی است. بنابراین 15.7 میلیارد یورو از ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی بازنگشته و شرکت های پتروشیمی با سهم 82 درصدی اقدام به عرضه 5.7 میلیارد یورو در سامانه نیما کرده اند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ