کد خبر: ۱۰۹۵۴
۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱/۳۱

نظر مدیرعامل بانک ملت درباره اثر کاهش نرخ سود بانکی

نظر مدیرعامل بانک ملت درباره اثر کاهش نرخ سود بانکی

مدیرعامل بانک ملت گفت: کاهش نرخ سود سپرده ها در صورتی که با ارایه خدمات مناسب به مشتریان همراه باشد سبب خروج منابع از بانک ها نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی رستگار در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر میزان سپرده گذاری و تسهیلات دهی بانک ها، اظهار داشت: در صورتی که نرخ سود بانکی در تمام بانک ها به صورت یکسان اجرایی شود و بانک ها با امکاناتی که در اختیار دارند،به مشتریان خدمات ارایه دهند، سپرده های بانکی کاهش نخواهد یافت.

وی ادامه داد: البته اگر بانک ها به تعهداتی که می دهند عمل نکنند، وضعیت بازار دوباره برهم خواهد خورد که در آن صورت، کاهش نرخ سود بانکی بر وضعیت سپرده گذاری تاثیر خواهد گذاشت.

رستگار با تاکید بر اینکه، بانک ملت تابع نظرات بانک مرکزی است، اظهار داشت: هر نرخی را که بانک مرکزی برای نرخ سود بانکی اعلام کند بانک ملت آن را اجرایی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که انواع زیرساخت ها و امکانات در بانک ملت وجود دارد، کاهش نرخ سود بانکی به نفع آن خواهد بود و اگر نرخ سود تعیین شده توسط تمام بانک ها و موسسات پولی اجرا شود علاوه بر آنکه این امر به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد سبب حذف رقابت ناسالم و غیرضروری در بازار خواهد شد.

رستگار با تاکید بر اهمیت لزوم انجام کارشناسی در تعیین نرخ سود بانکی، گفت: برای تعیین نرخ سود بانکی باید تسهیلات پرداختی و وضعیت سپرده ها مورد بررسی قرار گیرد.

رستگار درباره برنامه بانک ملت برای سال 94 نیز اظهار داشت: برنامه های این بانک براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک به بنگاه ها و کارگاه های تولیدی کوچک و تامین مواد اولیه در این بخش است و سیاست های اعتباری بانک ملت نیز برهمین اساس ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: البته بانک ملت در اجرای طرح ها و پروژه های بزرگ نیز مانند سال های گذشته نقش ایفا می کند به نحوی که در سال جاری 4 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در پارس جنوبی سرمایه گذاری خواهد کرد.

انتهای پیام/


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ