کد خبر: ۱۰۹۹۲
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۲/۱

سود جدید ۴ پالایشگاه اعلام شد/نظر مقام مسئول درباره تفاوت ارقام و بازگشایی نماد
با تکیه بر سه متغیر مهم و برای سال گذشته و جاری :

سود جدید ۴ پالایشگاه اعلام شد/نظر مقام مسئول درباره تفاوت ارقام و بازگشایی نماد

پالایشگاه های بندرعباس،اصفهان، تبریز و تهران سود سال گذشته و جاری را با تکیه بر سه متغیر مهم قیمت نفت،فراورده ها و دلار پیش بینی کردند.یک مقام مسئول نیز درباره دلیل تفاوت ارقام و زمان بازگشایی نمادها توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی توقف نماد دو روز گذشته پالایشگاه های بندرعباس، اصفهان و تهران ، این سه شرکت به همراه پالایشگاه تبریز ، سود سال گذشته و جاری را با تکیه بر سه متغیر مهم پیش بینی و اعلام کردند و آماده بازگشایی نماد شدند.

 

دلیل تفاوت پیش بینی ها و زمان بازگشایی نمادها

براساس این گزارش، اطلاعات این شرکت ها در حالی عصر دیروز در کدال منتشر شد که محمدرضا معتمد مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس درباره دلیل تفاوت پیش بینی ها در سود سه پالایشگاه بورسی اصفهان، بندرعباس و تبریز به بورس پرس گفت: ارقام و مفروضات اعلامی با در نظر گرفتن قیمت های نفت ، نرخ فراورده ها و نرخ تسعیر ارز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پالایشگاه های اصفهان،بندرعباس و تبریز قیمت نفت را به ترتیب 78 ، 67 و 47 دلار و نرخ تسعیر ارز را 2620، 2850 و 2720 درنظر گرفته اند. همچنین مدیران پالایشگاه بندرعباس اعلام کرده اند به میزان کاهش قیمت نفت ، بهای فراورده ها را کاهش داده اند. اما مدیران پالایشگاه اصفهان نظر دیگری دارند. پالایشگاه تبریز هم اعلام کرده قیمت فراورده ها بر اساس قیمت های ابلاغی در دی سال گذشته لحاظ کرده است.

وی درباره زمان بازگشایی نماد پالایشگاه ها نیز به بورس پرس گفت: با توجه به انتشار گزارش های جدید این شرکت ها ، برنامه این است که نماد این شرکت ها امروز چهارشنبه بازگشایی شود اما این احتمال هم وجود دارد که بازگشایی نماد پالایشگاه به روز شنبه موکول شود.

براساس این گزارش، پالایشگاه فرابورسی تهران نیز قیمت نفت را 80 دلار در نظر گرفته و نرخ فروش فرآورده های اصلی سال94 را برابر میانگین نرخ های 10 ماهه اعلامی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش و میانگین نرخ های فوب خلیج فارس در 2 ماهه پایانی سال گذشته و با نرخ تسعیر 2850 تومانی دلار محاسبه کرده است .

 

چکیده اطلاعات

طبق اطلاعات منتشر در گزارش های ارایه شده ، پالایشگاه بندرعباس سود هر سهم سال مالی گذشته را 523 ریال و اولین سود سال جاری را 208 پیش بینی کرده که نسبت به سود سال گذشته بیش از 60 درصد کاهش نشان می دهد.

پالایشگاه اصفهان هم سود 636 ریالی هر سهم سال مالی را تغییری نداده اما اولین سود سال مالی جاری را با 37 درصد افزایش نسبت به سود سال قبل ، 871 ریال پیش بینی کرده است.

پالایشگاه تبریز نیز که سود سال قبل را در دو سناریوی قیمت ابلاغی و فرضیه های مدنظر،  334 ریال و 2418 ریال پیش بینی کرده ، سود هر سهم سال مالی جاری 344 ریال پیش بینی کرده است.

در برابر این سه پالایشگاه حاضر در بورس ، پالایشگاه فرابورسی تهران نیز ، سود 527 ریالی هر سهم سال قبل را تغییری نداده اما اولین سود سال جاری را با 18 درصد افزایش نسبت به سود سال قبل 626 ریال پیش بینی کرده است.

همچنین این شرکت در سال مالی جاری برنامه افزایش سرمایه 117 درصدی از محل مطالیات حال شده و آورده نقدی سهامداران را عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ