کد خبر: ۱۰۹۹۵۹
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۹/۱۶

تاکید چندباره موگرینی و لاوروف بر حفظ برجام و حمایت از ایران

تاکید چندباره موگرینی و لاوروف بر حفظ برجام و حمایت از ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری و امنیت اروپا دیدار و بر حفظ برجام و حمایت از ایران تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، فدریکا موگرینی و سرگئی لاوروف در حاشیه بیست و پنجمین نشست سازمان همکاری و امنیت اروپا دیدار کردند، در بیانیه‌‌ای دو طرف در این دیدار بر تلاش‌های ادامه‌دار برای حفظ برجام تأکید کردند. 

ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه تعهدات توافق هسته‌ای برجام را انقض کرد، خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های هسته‌ای در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد، دومین بسته تحریم‌های از 14 آبان کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار داد. این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی را صادر کرد. 

بر اساس این گزارش، تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌ها با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شد، اما رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کردند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ