کد خبر: ۱۰۹۹۹۳
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۹/۱۷

تجارت آزاد کره جنوبی با آمریکا نهایی شد

تجارت آزاد کره جنوبی با آمریکا نهایی شد

مجلس کره جنوبی توافق اصلاحی تجارت با آمریکا را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یونهاپ ، کره جنوبی و آمریکا توافق اصلاحی تجارت آزاد ماه سپتامبر سال جاری در نیویورک امضا کردند و به دنبال آن ماه اکتبر توافقنامه تصویب نهایی در اختیار مجلس کره جنوبی قرار گرفت و پس از تصویب این لایحه کارهای اجرایی روی آن شروع می شود.

از ابتدای سال جاری میلادی دو کشور مذاکرات را بر روی توافق نامه جدید تجارت آزاد با انجام پاره ای از اصلاحات شروع کردند. توافقی که سال 2012  امضا شده و دوره نزدیک آن به پایان بود.

ترامپ توافق قبلی را یک فاجعه دانسته و گفته بود : اگر این توافق نبود باید 250 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد می شد که در اختیار کره قرار گرفته است.

یکی از اصلی ترین اهداف واشنگتن این بود که با تحت فشار گذاشتن کره جنوبی برای قبول اصلاحات، باعث شود تا مازاد تجاری کره در برابر آمریکا کاهش یابد. آمریکا تهدید کرده شرکت های خودروساز کره جنوبی را مورد تعرفه 25 درصدی قرار می دهد ولی هنوز معلوم نیست که تصویب این لایحه چه تاثیری روی این تصمیم آمریکا خواهد داشت.

براساس توافق جدید، بسیاری از کالاهای بارگیری شده کره جنوبی برای آمریکا شامل تعرفه 25 درصدی می شود و این کشور سهمیه واردات 25 هزار دستگاه خودرو آمریکا را به 50 هزار دستگاه افزایش می دهد.

سئول اعلام کرد: کره ای ها در آمریکا برای صنایع خودروسازی 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند و باعث ایجاد 110 هزار فرصت شغلی شده اند. همچنین در شش سال گذشته میزان واردات خودرو از آمریکا 3 برابر شده است.

آمریکا در راستای یکجانبه گرایی تجاری اما با نام حمایت از تولید ملی، بر روی کالاهای وارداتی از بیشتر کشورهای دنیا از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن و اتحادیه اروپا تعرفه های 10 تا 25 درصد وضع کرده است.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ