کد خبر: ۱۱۰۰۲۵
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۹/۱۸

بورس کالا آماده خرید و فروش مسکن است/ سه روش تعامل دو بازار رقیب
رئیس سازمان بورس :

بورس کالا آماده خرید و فروش مسکن است/ سه روش تعامل دو بازار رقیب

رئیس سازمان بورس با اعلام سه روش تعامل دو بازار سرمایه و مسکن، از آمادگی بورس کالا برای انجام معاملات فیزیکی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی درباره نقش بازار سرمایه در بازار مسکن به مهر گفت: از اقدامات سازمان بورس در این زمینه، انتشار دو نوبت اوراق رهنی مسکن است که با استقبال مناسبی همراه شده اما فرآیندهای اداری بانک مسکن سبب شده تا استقبال بیشتر از این اوراق، زمانبر باشد.

وی صندوق‌های زمین و ساختمان را دومین ابزار بورسی بخش مسکن معرفی کرد و افزود: از دیگر وجوه تعامل بازارسرمایه و بازار مسکن، حضور شرکت‌های سرمایه گذاری ساختمان و خرید و فروش سهام این شرکت‌ها است. بنابراین سازمان بورس از طریق سه بخش اوراق رهنی مسکن،صندوق‌های زمین و ساختمان و خرید و فروش سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ساختمانی در بخش مسکن ورود کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این ابزارها بسیار مناسب و معقول بوده اما میزان بهره برداری به فعالان بخش مسکن بستگی دارد، ادامه داد: سازمان بورس آمادگی تغییر و اصلاح آیین نامه ها و دستورالعمل ها برای حضور بیشتر بازار سرمایه در بخش مسکن دارد.

محمدی افزود: برای خرید و فروش فیزیکی مسکن در بورس کالا نیز محدودیتی نداریم و متقاضیان علاقه‌مند به واگذاری واحدهای ساختمانی در بورس، باید شکل کالا، متراژ  و همگِنی زمین آن واحد را تعیین کنند تا بتوان در بورس کالا به فروش رساند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ