کد خبر: ۱۱۰۰۳۵
۱۲:۷ - ۱۳۹۷/۹/۱۸

هشدار چین به کانادا درباره ادامه حبس مدیر هواوی برای نقض تحریم‌های ایران

هشدار چین به کانادا درباره ادامه حبس مدیر هواوی برای نقض تحریم‌های ایران

چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، چین به کانادا درباره ادامه حبس یکی از مدیران ارشد شرکت هوآوی که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده هشدار داد و خواستار آزادی فوری وی شد.

کانادا ۱۵ آذرماه بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی، وانژو منگ از مدیران ارشد شرکت فناوری هوآوی و دختر بنیان‌گذار این شرکت را دستگیر کرد. مقام‌ های آمریکایی وی را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده‌اند. 

لی یوچنگ معاون وزیر خارجه چین گفت: این کشور قویاً از طرف کانادایی می‌خواهد فوراً فرد بازداشت‌شده را آزاد کرده و از حقوق قانونی و مشروع وی محافظت کند، وگرنه کانادا باید مسئولیت کامل تبعات جدی ایجاد شده را بپذیرد.دستگیری وی، قانون را نادیده می‌گیرد و نامعقول است.

چین همچنین سفیر کانادا در پکن را هم برای ابراز اعتراض شدید در واکنش به این دستگیر احضار کرده اما دولت ترامپ از دستگیری وانژو منگ دفاع کرده و گفته است: از مدتها پیش به آنها (شرکت هوآوی) درباره نقض تحریم‌‌ها علیه ایران هشدار داده‌ایم.

یک روزنامه  دولتی در چین در واکنش به دستگیری این مقام ارشد هوآوی اعلام کرد: هدف آمریکا از این اقدام هدف قرار دادن بازارهای جهانی این شرکت بزرگ فناوری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ