کد خبر: ۱۱۰۰۳۹
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۹/۱۸

نظر معاون رئیس جمهور درباره زمان اتمام بررسی لوایح FATF و CFT

نظر معاون رئیس جمهور درباره زمان اتمام بررسی لوایح FATF و CFT

معاون رئیس جمهور گفت: لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با دقت فراوان به صورت بند به بند در مجمع تشخیص در حال بررسی است و نمی‌توان زمان دقیق اتمام بررسی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مهر، لعیا جنیدی در حاشیه همایش مبارزه با فساد اتاق بازرگانی تهران گفت: درحال حاضر لوایح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با دقت فراوان، دید کارشناسی و به صورت بند به بند در مجمع در حال بررسی است و نمی‌توان زمان دقیقی را در رابطه با اتمام بررسی آنها پیش‌بینی کرد.

وی تصریح کرد: درباره تصویب یا رد موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان باید دید در سیر طبیعی امور چه اتفاقی می‌افتد. به هر حال، دولت ممکن است که علاقه‌مند به سرعت بیشتر در این زمینه باشد که حتما همین‌طور است ولی کار به نحو کارشناسی در حال انجام است.

جنیدی در رابطه با اینکه آیا ممکن است ساز و کار مالی اروپا (SPV) برای حفظ برجام و همکاری با ایران، ناشی از عدم تصویب لوایح مربوط به FATF عقب بیفتد یا اجرایی نشود، با بیان اینکه در حال حاضر ارزیابی دقیقی ندارم، اظهار داشت: به هر حال این ساز و کار هم یک ساز و کار مالی است و کل بانکداری بین المللی هم، جنس مالی دارد؛ برای ارتباط ایران با سیستم مالی و پولی بین المللی این لوایح چهار گانه می توانند بسیار کمک کننده باشند بنابراین عدم تصویب آن در مجمع هم می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ