کد خبر: ۱۱۰۰۷۵
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۹/۱۹

مبادلات بانکی ایران و چین دوباره از سر گرفته شد
سخنگوی اتاق بازرگانی مشترک:

مبادلات بانکی ایران و چین دوباره از سر گرفته شد

سخنگوی اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: مبادلات بانکی و پولی ایران و چین از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجیدرضا حریری گفت: بعد از اتفاقات 4 نوامبر که وارد مرحله جدیدی از برجام شدیم روابط بانکی ما و چین دچار اختلالاتی شده بود و باید بازطراحی می‌شد. خوشبختانه روز جمعه گذشته این قضیه حل‌وفصل شد و نقل و انتقال مالی میان ایران و چین از طریق کونلون بانک به‌عنوان تنها بانک طرف مبادله با بانک‌های ایرانی، آغاز می‌شود.

وی افزود: ماهانه یک میلیارد دلار واردات از چین داریم و در دو ماه گذشته که اختلال جدی در مبادله بانکی به وجود آمد دو میلیارد دلار تقاضای انباشته وجود دارد که حتماً کار فعالان اقتصادی را در روزهای ابتدایی با اختلال مواجه خواهد کرد.

این مقام مسئول با ابراز اینکه بعد از گذشت یک هفته تا ده روز روند مبادلات بانکی میان دو کشور به حالت عادی برمی‌گردد گفت: امیدواریم نگرانی فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و واردکنندگان در این باره هرچه زودتر رفع شود.

حریری ادامه داد: از سال 2011 تاکنون مبادلات تجاری از کانال‌های رسمی بانکی فقط از طریق کونلون بانک چین انجام می‌شد که امیدواریم با از سرگیری فعالیت این بانک بتوانیم بانک‌های دیگر چینی را هم در آینده نزدیک به این فرآیند وارد کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در فرآیند کار کونلون بانک با فعالان اقتصادی ایرانی به‌وجود نیامده ، گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق بانک‌های عامل خود پیگیر مراودات با این بانک چینی باشند. واضح است بانک‌های ایرانی معاف از تحریم می‌توانند با کونلون بانک مبادلات مالی داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ