کد خبر: ۱۱۰۱۲۵
۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۹/۲۰

فرانسه وارد وضعیت اضطراری اقتصادی شد

فرانسه وارد وضعیت اضطراری اقتصادی شد

رئیس جمهور فرانسه با اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی گفت: با اقدامات قاطع به مبارزه با شرایط دشوار اقتصادی می‌رویم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، امانوئل ماکرون درباره تظاهرات و اعتراضات اخیر جلیقه زردها گفت: خشم مردم فرانسه از بسیاری جهات درست است. همه با هم می‌توانیم راه برون‌رفت از این شرایط را بیابیم.در 1.5 سال گذشته به خوبی به این مشکلات پرداخته نشده و در این مساله مسئول هستم.

وی با اعلام وضعیت اضطراری اقتصادی در فرانسه تاکید کرد: از دولت و مجلس می‌خواهم هر چه می‌توانند برای بهبود وضعیت زندگی مردم به عمل آورند.
با اقدامات قاطع شامل کاهش مالیات به مبارزه با این شرایط دشوار می‌رویم.افرادی که کمتر از 2000 یورو در ماه درآمد دارند، مشمول مالیات نخواهند شد، برخی می‌خواهند که در مالیات بر ثروت تجدید نظر کنم. این به نفع نیست. نمی توانیم به عقب برگردیم.

مکرون با بیان اینکه نمی‌توان در غیاب آرامش، به سازندگی پرداخت، افزود: اما هیچ خشمی نمی‌تواند این آشوب‌ها را توجیه کند... مشروعیت من از شما (مردم) نشأت می‌گیرد... مشکلات اقتصادی در فرانسه ریشه‌ای 40 ساله دارند ولی در 2 سال اخیر فوران کرده‌اند.با لزوم افزایش 100 یورویی حداقل حقوق ماهانه در فرانسه،خواستار اصلاح عمیق دولت هستیم. قوانینی که برای همگان عادلانه‌تر و شفاف‌تر باشد. اگر می‌خواهیم یک ملت موفق باشیم، باید مشکلات را با هم حل کنیم.

بنابراین گزارش،اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان جلیقه ‌زردها که از چهار هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد. تظاهراتی که بیش از هزار و 700 بازداشتی داشته است.دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ