کد خبر: ۱۱۰۱۳۱
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۹/۲۰

امید مدیرعامل

امید مدیرعامل "ذوب" به انصراف شستا از عرضه بلوکی سهام

مدیرعامل ذوب آهن اعلام کرد: به سه دلیل به نظر نمی‌رسد شستا تمایلی به واگذاری سهام داشته باشد اما در هر صورت تصمیم گیری درباره این موضوع به عهده آنها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از معدن نیوز، منصور یزدی زاده درباره تصمیم شستا برای واگذاری سهام ذوب آهن گفت: با توجه به افزایش نرخ دلار، بهبود سهم این شرکت در صادرات و بهبود ارزش سهام آن در بورس کالا به نظر نمی‌رسد شستا تمایلی به واگذاری سهام داشته باشد، درهرصورت تصمیم گیری درباره این موضوع به عهده آنها است. درباره این موضوع بحث جدی انجام نشده چون به تازگی مجمع سالانه "ذوب" برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه 40 میلیون نفر سهامدار شرکت ذوب‌آهن هستند،افزود: در حال حاضر 55 درصد سهام شرکت ذوب‌آهن متعلق به شستا است و این شرکت نیز جز دارایی های شرکت تأمین اجتماعی است. ازاین‌رو بر مبنای آن می توان استدلال کرد 40 میلیون نفر که جز تأمین اجتماعی هستند سهامدار ذوب‌آهن محسوب می شوند.

یزدی زاده با بیان اینکه تمرکز این شرکت بر افزایش سهم تولید تا ظرفیت 4 میلیون تن است،گفت: رسیدن به این هدف زمان‌بر است، زیرا امروز مشکل کمبود مواد اولیه همچنان وجود دارد و برخی از تولیدکنندگان مواد اولیه تمایل دارند محصول را صادر کنند و درآمد ارزی بدست بیاورند. معادن بافق، امیر سنگان، معدن یزد و ... در تأمین سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن همکاری داشته اند، اما توافق یا قرارداد ثابتی برای فروش مقدار معینی سنگ‌آهن وجود نداشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ