کد خبر: ۱۱۰۱۳۳
۱۱:۳ - ۱۳۹۷/۹/۲۰

زمان تولید انبوه نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی ایران خودرو

زمان تولید انبوه نسل جدید موتورهای توربوشارژ و تنفس طبیعی ایران خودرو

مدیرعامل شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) از توسعه و تولید نسل جدید موتورهای ملی موسوم به EF۷ پلاس و تولید انبوه در شهریور سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد زالی با اعلام توسعه و تولید نسل جدید موتورهای ملی موسوم به EF7 پلاس گفت: این شرکت با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی یورو 5، بدون استفاده از مشاور خارجی درحال توسعه نسل جدید موتورهای ملی است که پس از صحه گذاری در مرحله تولید آزمایشی به تجاری سازی خواهد رسید.

وی ادامه داد: نمونه‌های آزمایشگاهی این موتور، آزمون‌های تاییدیه اهداف را با موفقیت گذرانده و پیش‌بینی می‌شود شهریورماه سال آینده به تولید انبوه برسد.  

این مقام مسئول با بیان اینکه موتورها دارای فن آوری پیشرفته و جدید بوده و بیشترین استفاده از توانایی سازندگان داخلی و سرمایه گذاری قبلی شده ، توسعه موتور گازسوز منطبق بر راهبرد سوخت را از مهمترین مسیر برون رفت از شرایط آلایندگی ناشی از احتراق موتور خودروها دانست و گفت: با توجه به منابع وسیع گاز می توان با توسعه موتورهای گازسوز گام بزرگی برای کاهش ذرات معلق هوا برداشت.

زالی ادامه داد: ایران خودرو در طراحی موتور پایه گاز سوز در دنیا پیشگام بوده و کشورهای دیگر مانند روسیه با الگوبرداری از موتور پایه گازسوز ایران خودرو بهبودهایی از جمله افزایش حجم مخزن و امکان پیمایش تا 600 کیلومتر ایجاد کرده و با سرمایه گذاری کفی، کارایی این خودروها را افزایش داده اند. ایران هم می تواند با صرف هزینه کمی از محل جلوگیری از این قاچاق در حمایت از طراحی خودروی گازسوز با پیمایش 500 کیلومتر با یکبار سوخت گیری نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ