کد خبر: ۱۱۰۱۴۳
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۹/۲۰

احتمال لغو عرضه بلوک ۶۸ درصدی پتروشیمی غیربورسی
استاندار کرمانشاه خبر داد:

احتمال لغو عرضه بلوک ۶۸ درصدی پتروشیمی غیربورسی

سازمان خصوصی سازی برای واگذاری بلوک ۶۸ درصدی پتروشیمی بیستون آماده شده اما استاندار کرمانشاه از احتمال لغو این واگذاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی درحالی اعلام کرده بلوک 68.09 درصدی سهام شرکت پتروشیمی بیستون شامل  340 میلیون و497 هزار و 25 سهم را 28 آذر ماه جاری در مزایده‌ای روانه میز فروش می کند که هوشنگ بازوند از احتمال لغو این واگذاری خبر داد و به ایرنا گفت: از فهرست 28 مورد واگذاری سال جاری در استان تنها حدود یک سوم آن امکان خصوصی سازی دارد و واگذاری بقیه از جمله پتروشیمی و نیروگاه بیستون متوقف شده یا بزودی لغو می شود.

وی افزود: مسئولان استان با این واگذاری‌ها موافق نیستند بنابراین در عمل امکان انجام آن وجود ندارد.نامه مخالفت با این واگذاری ها به مسئولان ارشد  ارسال شده است.در مقطع فعلی واگذاری واحدهای راکد، تعطیل و نیمه کاره به بخش خصوصی خوب است زیرا سبب فعال سازی و رونق واحدها می‌شود اما با خصوصی سازی واحدهای فعال مخالفیم.

بنابراین گزارش،ارتباط 2 طرفه پتروشیمی بیستون و پالایشگاه کرمانشاه مشکلاتی به دنبال داشته به طوری که سازمان خصوصی سازی در آگهی مزایده پتروشیمی بیستون اعلام کرده، گردش حساب های بین این شرکت و پالایشگاه کرمانشاه حاکی از مغایرت 107 میلیارد تومانی است و براساس رای دادگاه پتروشیمی بیستون به پرداخت مبلغی حدود 80 میلیارد تومان در حق پالایشگاه کرمانشاه محکوم شده است.

این مشکل کلان سبب توقیف وجوه و حساب های شرکت پتروشیمی بیستون، ناتوانی شرکت در خرید مواد اولیه (نفت سفید) و در نهایت توقف تولید این واحد مهم صنعتی شده است.همچنین طبق گزارش سازمان خصوصی سازی معادل 4.5 دانگ از اموال پتروشیمی بیستون براساس اجرائیه اداره ثبت کرمانشاه به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شده که آزادسازی آن منوط به پرداخت و تسویه بدهی با آن شرکت ملی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ