کد خبر: ۱۱۰۲۰۱
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۹/۲۱

سهم ۴۳ درصدی اوراق سلف در تامین مالی بخش خصوصی
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن مطرح کرد:

سهم ۴۳ درصدی اوراق سلف در تامین مالی بخش خصوصی

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن با اشاره به راه های تامین مالی دولت از بازار سرمایه،از سهم ۴۳ درصدی اوراق سلف از کل اوراق بدهی منتشر شده توسط بخش خصوصی در سال گذشته و علت آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمودرضا خواجه نصیری گفت: استفاده از اوراق مالی اسلامی یکی از راه های تأمین مالی دولت و شرکت های دولتی به شمار می رود که از طریق بازار سرمایه به فروش می رسد بطوری که در سال گذشته دولت بیش از ۶۰.۲ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کرده که در این بین ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع با استفاده از انتشار اوراق سلف استاندارد موازی تامین شده است.

وی افزود: در حالی سهم اوراق سلف موازی استاندارد برای تامین مالی از سوی دولت به نسبت کل اوراق بدهی منتشره حجم پایینی است که در همین مدت بخش خصوصی بیشترین تامین مالی را با استفاده از این ابزار مالی صورت داده است. در سال گذشته بخش خصوصی بیش از ۱.۴۷ هزار میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد موازی منتشر کرده که از کل ۳.۳ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده توسط این بخش، اوراق سلف استاندارد موازی سهم بیش از ۴۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

خواجه نصیری با بیان اینکه بخش خصوصی به دلیل شرایط سهل تر و فرآیند کوتاه تر استفاده از این اوراق، تمایل بیشتری به تامین مالی از طریق اوراق سلف استاندارد موازی در بورس کالا و بورس انرژی نشان داده،گفت: سرمایه گذاری و تامین مالی در بازار سرمایه بلندمدت محسوب می شود، نقش بازار سرمایه در تامین مالی از سیستم بانکی گرفته تا سایر مجموعه های مالی هر لحظه پررنگ تر می شود و باید برای آن برنامه ریزی های اساسی انجام داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ