کد خبر: ۱۱۰۲۱۴
۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۹/۲۲

تاکید انگلیس در بهره‌‎مندی ایران از منافع برجام

تاکید انگلیس در بهره‌‎مندی ایران از منافع برجام

نماینده انگلیس در سازمان ملل در ارتباط با قطعنامه ۲۲۳۱ و با حمایت مجدد از برجام، بر لزوم بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی این توافق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، کارن پیرس با اشاره به گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی و دبیرکل سازمان ملل متحد در ارتباط با صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: انتظار داریم که این پایبندی ادامه یابد و از ایران می‌خواهیم که همچنان به تعهدات خود در توافق عمل کند.

وی افزود: انگلیس در حال همکاری و رایزنی با آلمان و فرانسه برای حصول اطمینان از تداوم بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی لغو تحریم‌ها مطابق با برجام بوده است.

نماینده انگلیس با اشاره به ساز و کار مالی ویژه اتحادیه اروپا (SPV) برای حفظ روابط تجاری با ایران گفت: امیدواریم که بزودی، شاهد اعلام پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

پیرس ادامه داد: با این وجود، باید کارهای بیشتری درخصوص موارد نگرانی ما صورت بگیرد و هیچ‌کس نباید در خصوص نگرانی‌ها و تعهد ما به پیگیری آن‌ها تردید داشته باشد. پایبندی به برجام، با وجود اهمیتی که دارد و مواردی که در اظهارات سفیر فرانسه بر آن تاکید شد، مجوزی برای رفتارهای بی‌ثبات کننده نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های موشکی ایران، مدعی شد آزمایش ها با قطعنامه 2231 سازگاری ندارد. این در شرایطی است قطعنامه مذکور هیچ‌گونه محدودیتی برای آزمایش‌های موشکی ایران در نظر نگرفته است.

پیرس افزود: این توافق همچنان بخش حیاتی امنیت ملی ما بوده و معتقدیم که تامین‌کننده امنیت جمعی شرکا و متحدان است. در این زمینه با اظهارات سفیر فرانسه موافقم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ