کد خبر: ۱۱۰۲۱۸
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۹/۲۲

تخفیف ۹۰ درصدی ایران به کشتی های خارجی در بندر چابهار

تخفیف ۹۰ درصدی ایران به کشتی های خارجی در بندر چابهار

ایران به کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر چابهار تخفیف ۹۰ درصدی هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، ایران در تازه ترین اقدام مقرر شده کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر چابهار از تخفیف ۹۰ درصدی بهره مند شوند.

این تخفیف برای سه ماه ، 90 درصد و برای سه ماهه دوم و ماه بعد 70 و 30 درصد است.

تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در چابهار ارزان ترین در خلیج فارس و دریای عمان است. این تخفیف ها پس از افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن اعمال شده است.

پس از افتتاخ فاز نخست و با ورود تجهیزات استراتژیک به بندر چابهار، این بندر به یک بندر بین المللی با عمق مطلوب 16 و نیم متر برای پذیرش کشتی های بیش از 100 هزار تن حامل کانتینر و کالای فله نفتی تبدیل شده است. بندر بهشتی موقعیت و جایگاه منحصر به فردی در کریدورهای بین المللی حمل و نقل و ترانزیت کالا دارد و با تکمیل زیرساختها و تامین تجهیزات، فرصتهای بی نظیر سرمایه گذاری در بندر چابهار به وجود می آید.

این بندر برای تجار کشورهای مختلف منطقه در زمینه واردات و صادرات کالای مورد نیاز یک فرصت طلایی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  گفت: بندر چابهار مسیر دسترسی امن برای کشورهای آسیای میانه به آب های آزاد است و با کمترین هزینه و کوتاهترین فاصله می توان کالاها را به سراسر جهان وارد و صادر کرد.

بهروز آقایی با اشاره به توافقنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان افزود: هدف نهایی موافقتنامه چابهار ترانزیت کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان از طریق این بندر است.بندر چابهار بعنوان نزدیکترین مسیر ترانزیتی برای صادرات مواد معدنی افغانستان، مبادلات تجاری هند با کشورهای CIS و تامین نیازهای وارداتی افغانستان و پل ارتباطی ترانزیت کشورهای افغانستان، آسیای میانه، قفقاز با کشورهای هند، شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا است. 

وی ادامه داد: معافیت ها و تخفیف های ویژه سبب شده تا در هشت ماه سال جاری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی بندر چابهار 51 درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر 73 درصد رشد داشته باشد. 

این مقام مسئول به افزایش 22 درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی بالای هزار تن و افزایش 22 درصدی شناورهای خروجی بالای هزار تن اشاره کرد و افزود: رشد عملیاتی بندر چابهار نشان از هدف گذاری اصولی سازمان بنادر در توسعه عمرانی و تجهیزاتی، اعمال تخفیف ها و تسهیلات ویژه و پیگیری توافقنامه موسوم به توافقنامه چابهار و همچنین توانمند ساختن بندر بهشتی در تخلیه و بارگیری و انتقال کالاهای ترانزیتی در این بندر استراتژیک است.

بقایی اعلام کرد : پهلوگیری کشتی هایی با آبخور بالا و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات استراتژیک موجبات کاهش قیمت تمام شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهای هدف شده است. 

نتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ