کد خبر: ۱۱۰۲۲۹
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۹/۲۳

فعالیت شرکت چینی هم در پارس جنوبی تعلیق شد/ واکنش زنگنه

فعالیت شرکت چینی هم در پارس جنوبی تعلیق شد/ واکنش زنگنه

وزیر نفت به تعلیق سرمایه گذاری شرکت CNPC چین در فاز ۱۱ پارس جنوبی واکنش نشان داد و گفت: اگر این شرکت وارد کار نشود، طبق مفاد قرارداد امضا شده عمل خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی هنوز یک ماه از اعلام رسمی جایگزینی شرکت CNPC چین با توتال در پروژه فاز 11 پارس جنوبی نگذشته که رویترز از قول سه مدیر دولتی چین اعلام کرد: شرکت ملی نفت چین برای به حداقل رساندن تنش‌ها در میان مذاکرات میان پکن و واشنگتن و در واکنش به فشارهای آمریکا، سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

بیژن زنگنه وزیر نفت در این خصوص گفت: پس از خروج توتال (از فاز 11 پارس جنوبی) شرکت چینی طبق قرارداد امضا شده باید بیاید و اگر وارد کار نشود طبق مفاد قرارداد عمل خواهیم کرد.

بنابراین گزارش،طبق قرارداد فاز 11 پارس جنوبی، شرکت توتال که برای دومین بار (طی دو دهه اخیر) توسعه فاز مرزی و مهم 11 پارس جنوبی را معطل بدقولی‌های خود کرده بود، بدون پرداخت جریمه به ایران، این پروژه را ترک کرد، باید دید آیا شرکت چینی CNPC نیز بدون دادن حتی یک ریال غرامت، با بدقولی و عدم رعایت تعهدات قراردادی، ایران را ترک می کند؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ