کد خبر: ۱۱۰۲۳۹
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۹/۲۳

روند تعدیل تدریجی قیمت ارز ادامه دارد/توصیه به مردم
رییس بانک مرکزی:

روند تعدیل تدریجی قیمت ارز ادامه دارد/توصیه به مردم

رییس بانک مرکزی ضمن اشاره به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز و خوش بینی به ادامه روند واقعی آن به مردم هشدار داد با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته و در دام سفته بازی دلالان قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عبدالناصر همتی با انتشار پستی در اینستاگرام اعلام کرد: روند طبیعی تعدیل تدریجی قیمت ارز در مسیر واقعی شدن آن است. بانک مرکزی به دور از هیجانات غیر ضرور و با تدبیر لازم بازار را مدیریت و هدایت می کند.

وی با اشاره به عوامل ایجاد تعادل در بازار ارز گفت: اقدامات بانک مرکزی در تامین و تسهیل عرضه اسکناس، حواله توسط فعالین بازار و گشایش تدریجی کانال های مالی با کشورهای هشت گانه و اتحادیه اروپا ثبات لازم در بازار ارز در مسیر هدف تعیین شده را به وجود خواهد آورد.

همتی با تاکید بر اینکه بازار ارز در کنترل بانک مرکزی است به مردم هشدار داد با توجه به ریسک بازار مراقبت لازم را داشته باشند و در دام نوسان گیری و سفته بازی دلالان ارز قرار نگیرند.

اطلاعیه بانک مرکزی درباره اخبار غیر رسمی بازار پول و ارز

بانک مرکزی با توجه به روند کاهشی نرخ ارز در بازار و تقویت مداوم ارزش پول ملی اعلام کرد: برخی کانال های ناشناخته مجازی با انتشار جملات جعلی در مورد وضعیت اقتصادی، هزینه بر بودن پایین نگاه داشتن قیمت ارز برای بانک مرکزی و انتساب آن به همتی رئیس تلاش می کنند نسبت به بازار پول و ارز در بین مردم نگرانی ایجاد کنند.

ضمن تکذیب این گونه مطالب،اظهارات رئیس بانک مرکزی در سایت بانک، رسانه های رسمی و اینستاگرام وی منعکس می شود. لذا مردم و رسانه ها توجهی به این خبرسازی های هدفدار نکنند و مطلع باشند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ