کد خبر: ۱۱۰۲۴۵
۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۹/۲۴

اثر افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد بر قطعه سازان و تعدیل ۳۷ درصدی نیروی انسانی
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان اعلام کرد:

اثر افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواد بر قطعه سازان و تعدیل ۳۷ درصدی نیروی انسانی

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواداولیه و مشکلات فراوان از کاهش ۳۷ درصدی نیروی انسانی این صنعت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه صنعت خودروسازی به شدت تحت فشار است به فارس گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و سایر مسائل، قیمت مواداولیه صنعت قطعه‌سازی 300 درصد افزایش یافته و مشکلات فراوانی برای این صنعت بوجود آمده است.

وی ادامه داد: تامین مواد اولیه داخلی و خارجی این صنعت به سختی امکان‌پذیر بوده و مواد اولیه داخلی باید از بورس کالا تهیه شود که قیمت اغلب آنها مثل آلمینیوم، مس و مواد پتروشیمی افزایش یافته است. برای تهیه مواد اولیه خارجی هم فرایند بسیار طولانی مانند ثبت سفارش، وزارت صنعت، بانک مرکزی و ...باید طی شود و ممکن است نتیجه مطلوب هم حاصل نشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 37 درصد نیروهای انسانی قطعه‌سازی‌ها تعدیل شده، افزود: حدود 150 هزار نفر در صنعت قطعه‌سازی
و صنایع مربوط به خودروسازی شاغل هستند و باید تامین مواد اولیه به موقع انجام شود. در این میان جا دارد نمایشگاهی از نداشته‌ها برپا شود و کمبود‌های صنعت را به معرض نمایش گذاشت تا متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی با توجه به توانایی‌ها آنها را مرتفع کنند.

نجفی منش با اشاره به وجود 3500 شرکت دانش بنیان ادامه داد: بیش از 50 درصد مشکلات و کمبودهای صنعت با تکیه بر توان داخلی قابل حل است و با این کار قطعا در شرایطی مثل تحریم صنعت دچار مشکلات کمتری خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ