کد خبر: ۱۱۰۲۵۶
۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۹/۲۴

برنامه کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ بانکهای ایران و روش های جدید مالی

برنامه کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ بانکهای ایران و روش های جدید مالی

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا طرح تشدید تحریم‌ بانک های ایران ، روش های جدید مالی و فشار به پول ملی ایران را آماده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشنگتن فری‌بیکن ، گروهی از سناتورهای ضدایرانی آمریکا برای تشدید تحریم‌ها علیه نظام بانکی ایران  طرحی را به سنا و مجلس نمایندگان برده‌اند که هدف آن قطع نظام بانکی ایران از شبکه بین‌المللی و فشار به پول ملی ایران به بهانه حمایت آن‌ها از تروریسم است.
 

در این طرح نظام مالی و استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها و با هدف ادامه تجارت میان ایران و اروپا، تمام بانک‌های ایرانی حامی تروریسم و عامل پولشویی معرفی شده و باید تحریم شوند . همچنین مقابله با تلاش ایران برای حفظ ارزش ریال هم یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان شده است.

نمایندگان حامی این طرح ، ترامپ را به اجرای کند و آهسته تحریم‌های مالی علیه ایران با هدف جلب رضایت کشورهای اروپایی متهم کرده‌اند.

همزمان با این طرح ، مجلس نمایندگان آمریکا هم طرح مشابهی را ارائه کرده که تاکنون با حمایت ۶ نماینده جمهوری‌خواه دیگر همراه شده است. برخی از مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعمال حداکثری تحریم‌ها علیه ایران مخالف هستند و با سیاست مد نظر ترامپ مخالفت می‌کنند. به همین دلیل این نمایندگان قصد دارند عملکرد خزانه‌داری آمریکا در ارتباط با ایران را هدف قرار دهند.

هنوز زمان رأی‌گیری در مورد این طرح مشخص نشده است. 

یک منبع در کنگره آمریکا گفت : وزارت خزانه‌داری در برابر اروپایی‌ها کوتاه آمد و اتصال ایران به نظام مالی جهانی را حفظ کرد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ