کد خبر: ۱۱۰۲۶۹
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۹/۲۴

واکنش معاون روحانی به برنامه نمایندگان برای فروپاشی نظام و هزینه مخالفت با FATF

واکنش معاون روحانی به برنامه نمایندگان برای فروپاشی نظام و هزینه مخالفت با FATF

معاون رئیس‎جمهور در واکنش به اظهارات نماینده مجلس و رییس جمهور مبنی بر برنامه ۵۰ درصد نمایندگان مجلس برای فروپاشی نظام و پرداخت هزینه مخالفت با FATF توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبر آنلاین،حسینعلی امیری درباره موضع کریمی قدوسی مبنی بر اینکه 50 درصد نمایندگان مجلس دنبال فروپاشی نظام هستند، گفت: تایید صلاحیت نمایندگان مجلس از طریق شورای نگهبان انجام می شود که بطور دقیق صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف راجع به صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس به شورای نگهبان استعلام می دهند، نهایتا در کمیته‌های کارشناسی و سپس صحن شورای نگهبان صلاحیت آنها بررسی و اعلام نظر می شود.خوب است شورای نگهبان درباره اظهارات کریمی قدوسی توضیح بدهد تا مشخص شود بیّنه وی چیست و شورای نگهبان از اینکه چنین افراد را تأیید صلاحیت کرده، چه دفاعی دارد؟ مناسب‌ترین مرجع برای پاسخگویی به این ادعا، سخنگوی شورای‌ نگهبان است. توصیه می کنم حتما از وی سئوال شود.

این مقام مسئول درباره اظهار نظر رئیس جمهور مبنی بر اینکه چرا مخالفان FATF هزینه مخالفت را شفاف به مردم نمی گویند و مسئولیت را برعهده نمی گیرند؟ گفت: به‌هرحال لوایح FATF در بخش‌های مختلف دولت مورد کارشناسی قرار گرفت. در مواردی که شائبه بحث امنیت ملی و امنیت بود، علاوه بر بحث و بررسی در کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت، شورای عالی امنیت ملی نیز نظر داد.جمع بندی این بود که در وضعیت فعلی تصویب این لوایح از ضرورت ها است و استانداردسازی‌ ارتباط و مراودات با موسسات مالی و بانک‌های دنیا باید از این طرق انجام شود.

امیری گفت: در مجلس راجع به لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم تقریبا بیش از 2 ساعت قبل از آغاز نشست علنی، با حضور موافقین و مخالفین جلسه غیرعلنی برگزار شد، نمایندگان های بخش های مختلف نظام آمدند و اظهارنظر کردند. بعد از آن جلسه‌ علنی مجلس شروع شد و به این لایحه رای داد.اگر به اصول دموکراسی معتقد هستیم، با یک روش دموکراتیک، تصویب لوایح FATF در مجلس انجام شد. اگر به مسائل امنیتی فکر می کنیم، شورای عالی امنیت ملی درباره موضوع اظهارنظر کرد و دبیر این شورا به مجلس آمد و توضیح داد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی های دقیق، موافقین و مخالفین، بخش خصوصی، بخش بانکی، بخش اقتصادی و بخش های امنیتی دیدگاه ها و استدلال ها را اعلام کردند و سپس جمع بندی انجام شد، حالا با وجود طی شدن این مسیر، بیان اینکه FATF مخالف مصالح و امنیت است، بویژه از جانب برخی مراجع رسمی خیلی نمی تواند وجهه‌ای داشته باشد و قطعا مخالفت با آن هزینه دارد. صحبت‌های رییس جمهور نیز ناظر بر همین موارد است.

انتهای پیام

ب


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ