کد خبر: ۱۱۰۲۷۸
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۹/۲۴

اولین مدرسه سرمایه گذاری در بازار سهام افتتاح شد

اولین مدرسه سرمایه گذاری در بازار سهام افتتاح شد

مرکز آموزش و تالار اختصاصی معاملات کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان نخستین مدرسه سرمایه گذاری در بازار سرمایه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آموزش و تالار اختصاصی معاملات کارگزاری بانک صنعت و معدن با حضور حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن ، محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و... افتتاح شد.

هدف مرکز آموزش و تالار اختصاصی

مهری درباره این رویداد گفت: هدف از این اقدام، آموزش گام به گام سرمایه گذاری به ساده ترین شکل ممکن از مبتدی تا حرفه ای برای تمام افراد در هر سطحی از دانش و معلومات بوده و بدون شک افراد کمی هستند که به ارتقای دانش و مهارت ها و استفاده هوشمندانه از سرمایه فکر می کنند.

وی ادامه داد: در این مرکز، آموزش های لازم برای سرمایه گذاری در بورس در اختیار افراد قرار می گیرد تا با موفقیت وارد دنیای جذاب سرمایه گذاری در بازار سرمایه شوند. کارگزاری بانک صنعت و معدن با اخذ مجوزها نسبت به برگزاری دوره ها و بسته های آموزشی و تخصصی اقدام می کند.

این مقام مسئول ارائه سرفصل های دروس مصوب بازار سرمایه و همچنین مهارت آموزی برای اشخاصی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز اعلام کرد و گفت: برگزاری سمینارها، کارگاه های تخصصی ، گردهمایی های ماهانه جزو برنامه های پیش بینی شده به واسطه راه اندازی این مجموعه خواهد بود.

مهری در خصوص اهمیت راه اندازی این مرکز برای پیشبرد اهداف این بانک گفت: استفاده از شرکت های ابزاری بانک در جهت خدمت بیشتر به صنعتگران، کارآفرینان و معدن کاران از جمله اهداف بوده که برای رسیدن به آن برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده ایم .فرهنگ سازی و آموزش یکی از مواردی است که زیر ساخت های لازم برای استفاده از ابزارهای مالی در جهت توسعه و تامین صنعت گران را فراهم می آورد و چنانچه بتوانیم این زنجیره را تکمیل کنیم آموزش و فرهنگ سازی یکی از بحث های اساسی خواهد بود. افتتاح این مدرسه تخصصی می تواند عاملی شتاب دهنده برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده باشد.

آشنایی کمتر از 10 درصد جامعه با بورس

فلاح نیز گفت: هر پنجره ای که به سمت مردم و جامعه باز شود، فضای جدیدی برای آشنایی با فضای سرمایه گذاری ایجاد می کند، بر همین اساس قطعا افتتاح یک مرکز آموزشی با عنوان مدرسه سرمایه گذاری از سوی بانک صنعت و معدن یک اتفاق نو و جدیدی خواهد بود.این امر علاوه بر اینکه می تواند منشا آموزش های تخصصی در بازار سرمایه باشد، موجب هدف گذاری سهامداران و ذینفعان بانک صنعت و معدن نیز می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز می تواند پیوندی میان تمامی اقشار با مقوله بورس و سرمایه گذاری برقرار کند، افزود: در ایران سرمایه گذاری در بازار سرمایه به دلیل اینکه چتراین بازار هنوز گستره زیادی پیدا نکرده، عمیق نیست .کمتر از 10درصد جامعه با بورس که یک فضای کاملا تخصصی و علمی است، آشنا هستند.سازمان بورس و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در چنین شرایطی تلاش می کند عمق بازار سرمایه را از طریق ایجاد زمینه های آگاهی مردم بیشتر کند.

هدف رسیدن به جایگاه 5 کارگزار برتر

مشاری هم گفت: کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان یک کارگزاری خوش نام در فضای بازار سرمایه برای سال مالی آتی رسیدن به جایگاه پنج کارگزار اول از نظر حجم معاملات در مجموع بورس ها را هدف گذاری کرده است. ایجاد زنجیره ارزش برای مشتریان بانک شاخصه فعالیت این مجموعه است، برای رسیدن به این مهم اقدامات مختلفی از جمله افزایش شعب کارگزاری در مراکز استان ها با محوریت استفاده از ظرفیت شعب بانک صنعت و معدن ، افزایش حجم معاملات آنلاین از طریق راه اندازی سیستم معاملاتی مختص کارگزاری و افزایش حجم معاملات بورس کالا در دستور کار قرار گرفت.

وی جذب مشتریان جدید برای کارگزاری بوسیله ارائه آموزش های تخصصی بازار سرمایه از طریق راه اندازی مرکز آموزش کارگزاری بانک صنعت و معدن تحت نشان تجاری مدرسه سرمایه گذاری صما و نیز راه اندازی تالار معاملات اختصاصی را از دیگر اقدامات این کارگزاری برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده اعلام کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ