کد خبر: ۱۱۰۳۰۰
۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

ادامه سوء استفاده و احتکار به رغم افزایش 10 درصدی تولید لاستیک
سخنگوی انجمن صنعت تایر خبر داد:

ادامه سوء استفاده و احتکار به رغم افزایش 10 درصدی تولید لاستیک

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت:به رغم رشد۱۰درصدی لاستیک بایاس در هشت ماه سال جاری،سود جویان با خرید و فروش‌های صوری، اقدام به افزایش قیمت ها و یا احتکار لاستیک کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی تنها گفت: در برابر تولید 24.7 هزار تن لاستیک بایاس در هشت ماه سال قبل، طی سال جاری 27.5 هزارتن  تولید و با نظارت ستاد تنظیم بازار بین استان‌ها توزیع شد.

وی افزود: در حالت عادی، دو سوم لاستیک خودروهای سنگین از طریق تولیدات داخلی و یک سوم از طریق واردات تامین می‌شود اما در سال جاری و از اواخر بهار، به‌دلیل برخی مسایل در عرصه بین‌المللی در تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات و در برخی مواقع واردات به موقع لاستیک ناهماهنگی به‌وجود آمد که فرصت‌طلبان از این فضا سوء‌استفاده کردند.

این مقام مسئول گفت: ظرفیت تولید لاستیک بایاس خودروهای سنگین بسیار بیشتر است اما به دلایلی این ظرفیت استحصال نشده و حتی با توجه به افزایش 10 درصدی تولید، برای توزیع این محصول در بازار مشکلاتی وجود داشت که سبب ایجاد بازار سیاه شد.

تنها ادامه داد:امکان احتکار لاستیک در حجم زیاد، به‌خاطر نظارت دقیق ستاد تنظیم بازار از بین رفته و این ستاد به‌صورت مداوم آمار تولید و توزیع را کنترل کرده و به تولیدکنندگان و واردکنندگان طبق نیازسنجی‌های بازار، اطلاع می‌دهد چه تعداد لاستیک را در کدام استان توزیع کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ