کد خبر: ۱۱۰۳۱۰
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

شرکت های پتروشیمی‌20 میلیارد دلار را کجا بردند و چه کردند؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

شرکت های پتروشیمی‌20 میلیارد دلار را کجا بردند و چه کردند؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از 27 میلیار دلاری که باید توسط شرکت های پتروشیمی وارد می شد حدود 7 میلیارد در سامانه نیما عرضه شده و سرنوشت 20 میلیارد دلار مشخص نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بختیار با اشاره به سرنوشت مبهم20 میلیارد دلار ارز صادراتی که همچنان تکلیف آن مشخص نشده به خانه ملت گفت: تمام پتروشیمی‌ها چه آنهایی که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند چه پتروشیمی‌های دیگر باید ارز را در سامانه نیما قرار دهند اما به دلیل نیاز به توسعه ، بخشی از ارز را وارد نمی‌کنند.

وی افزود: طبق آمار از 27 میلیار دلاری که باید وارد می شد حدود 7 میلیارد آن در سامانه نیما عرضه شده و سرنوشت 20 میلیارد دلار همچنان مشخص نیست . چرا که ساز و کار مناسبی برای برآورد دقیق وجود ندارد. حتی معلوم نیست هر شرکت پتروشیمی به چه طرح‌ها و پروژه هایی برای توسعه نیاز دارد؟

این نماینده مجلس ادامه داد: هیچ طرح و سامانه نظارتی برای عملکرد پتروشیمی‌ها وجود ندارد و نمی‌توان امکان‌سنجی کرد پتروشیمی‌ها به چه میزان ارز برای توسعه نیاز دارند. با این حال بعید به نظر می‌رسد که آنها برای توسعه به 20 میلیارد دلار نیاز داشته باشند.

به گفته بختیار، شکی نیست که پتروشیمی ها برای توسعه صادرات و تهیه قطعات نیاز به ارز دارند اما باید میزان دقیقی این نیاز سنجش و مابقی درآمد ارزی در سامانه نیما عرضه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ