کد خبر: ۱۱۰۳۱۷
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

هشدار نماینده مجلس به خطر اختیارات استانداری‌ها در حذف یارانه‌بگیران

هشدار نماینده مجلس به خطر اختیارات استانداری‌ها در حذف یارانه‌بگیران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از آنجایی که درآمد افرادی که حذف می‌شوند در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد امکان دارد تعداد بیشتری حذف شوند تا درآمد استانداری‌ها افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی در خصوص اختیارات استانداری‌ها در حذف یارانه‌بگیران به ایلنا گفت: این مسئله که یارانه‌ها استانی شود اقدام خوبی است که استان‌ها اختیار داشته باشند و بتوانند از درآمدی که برای هدفمند کردن یارانه‌ها است، استفاده کنند.

وی افزود: دادن این اختیار به استانداری‌ها که بتوانند یارانه هرکس را که بخواهند حذف کنند کمی سخت است به این دلیل که وزارت تعاون و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نتوانستند این کار را به نحو احسن انجام دهند و اشتباهات متعددی در بحث حذف یارانه افراد داشتند.

این نماینده مجلس در رابطه با افرادی که در حوزه انتخابیه فلاورجان با مشکل قطع یارانه‌ مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: تنها در شهرستان فلاورجان بالغ بر 400 نامه برای سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها نوشته شده که یارانه افراد بی‌بضاعت قطع شده است که یا سهوا انجام شده و یا با بررسی اموال منقولی صورت گرفته که از رده خارج محسوب می‌شدند اما به این دلیل که دوتا سند به نام شخص بوده یارانه‌اش را قطع کردند.

موسوی با اشاره به نرخ مصوب مجلس برای افرادی که از یارانه معاف هستند، گفت: مجلس مصوب کرد کسانی که بالای 3میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارند از گرفتن یارانه انصراف دهند که البته این مبلغ در آن زمان رقم بالایی بود اما در حال حاضر ارزش قبل را ندارد و با افزایش قیمت ارز، ارزش پول ملی یک چهارم شده است.

وی ادامه داد: در دولت نهم و دهم وزیر اقتصاد وقت، توجیهی که در زمینه تصویب طرح تحول اقتصادی و مربوط به هدفمندی یارانه‌ها ، این بود که 30 درصد جامعه  70 درصد انرژی را مصرف می‌کنند که از طریق یارانه از 30 درصد گرفته می‌شود و به 70 درصد جامعه که 30 درصد انرژی مصرف می‌کنند داده شود که می‌تواند ملاکی برای قطع یارانه‌ها باشد.

موسوی گفت: به نظر می‌رسد استانداری‌ها امکانات لازم جهت تشخیص افراد مستحق برای دریافت یارانه را نداشته باشند.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ