کد خبر: ۱۱۰۳۲۳
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

افزایش سود خالص و کاهش۷۰ درصدی هزینه دومین شرکت بزرگ بورس
مدیرعامل خبر داد:

افزایش سود خالص و کاهش۷۰ درصدی هزینه دومین شرکت بزرگ بورس

مدیرعامل دومین شرکت بزرگ بورس با اعلام تسویه بخش زیادی از تسهیلات سال جاری از کاهش ۷۰ درصدی هزینه‌های مالی و افزایش چشمگیر سود خالص خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود مخدومی در جریان جمع‌بندی بودجه عملیاتی شش ماهه شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو گفت: با برنامه‌ریزی و حمایت شستا طی دوازده ماه منتهی به آذر حدود 700 میلیارد تومان از تسهیلات دریافتی برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های پرداخت شده و هزینه‌های مالی نیز بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سودآوری تاپیکو در سال جاری ، افزود: سود خالص تاپیکو از ابتدای سال تاکنون افزایش چشمگیری داشته و بزودی گزارش مربوطه در کدال منتشر خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری و طبق اعلام سازمان بورس، رتبه 22 سال گذشته تاپیکو در فهرست 50 شرکت فعال بازار سرمایه به رتبه ششم ارتقا یافته و این شرکت با سرمایه بیش از 8.15 هزار میلیارد تومانی ، دومین شرکت بزرگ بورس از لحاظ سرمایه اسمی بشمار می رود.

به گفته مخدومی معرفی شرکت‌های فعال‌تر بورس بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام ، میزان و تناوب داد و ستد ، میانگین تعداد سهام منتشره ، میانگین ارزش جاری انجام می‌شود.

بازدهی سهام چند زیرمجموعه

وی از راه اندازی صندوق بازارگردانی تاپیکو با هدف حمایت از سهامداران خرد در آینده ایی نزدیک خبر داد وگفت: بسیاری از شرکتهای زیرمجموعه، عملکرد مناسببی در نیمه اول داشتند و در این میان شرکت های پتروشیمی فناوران، خراسان، کربن ایران و دوده صنعتی به ترتیب 109 ، 106، 136 و 96 درصد بازده سهام داشتند.

مدیرعامل تاپیکو ادامه داد: برخی شرکت های زیر مجموعه تاپیکو هم که به دلیل مشکلات متعدد در سال گذشته بدون سود بوده‌اند با سودآوری در سال 97 باعث بهبود سود تلفیقی در گروه شده‌اند. نفت ایرانول نیز قادر شد رکورد تولید، فروش، صادرات و سودآوری را از اول تاسیس بشکند و سهم بازار روغن موتور را افزایش دهد. شرکت های سلولزی گروه هلدینگ تاپیکو نیز توانستند از زیان‌دهی خارج شوند. به عنوان مثال در بین شرکت های بورسی صنعت سلولزی، کاغذسازی کاوه تا پایان دوره عملکرد شش ماهه 32 درصد بازده سهام داشتکه با توجه به بازده منفی سال گذشته،حدود 200 درصد رشد داشته است.

رشد درصد سهام شناور /ارتقا جایگاه یک شرکت و آمادگی عرضه اولیه نوری

مخدومی با اشاره به رشد بیش از 6 درصدی سهام شناور آزاد تاپیکو و از 4.6 درصد یکسال گذشته به 10.25 درصد ، ادامه داد: پتروشیمی خراسان با افزایش سهام شناور به 12.19 درصد، حائز شرایط پذیرش در بازار دوم معاملات بورس و انتقال از بازار دوم معاملات فرابورس شده است.

وی با اشاره به عرضه اولیه و 10 درصدی سهام شرکت پتروشیمی غدیر در فرابورس و مشارکت بیش از 200 هزار نفر از همکاری با هلدینگ پتروشمی خلیج فارس برای آماده سازی پتروشیمی نوری (برزویه) و عرضه اولیه سهام خبر داد و گفت: شرایط پذیرش این شرکت در بازار دوم معاملات بورس فراهم شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ