کد خبر: ۱۱۰۳۳۲
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

استیضاح ظریف از دستور کار مجلس خارج شد

استیضاح ظریف از دستور کار مجلس خارج شد

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از منتفی شدن طرح استیضاح وزیر امور خارجه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به طرح استیضاح محمدجواد ظریف به تسنیم گفت: امروز نامه منتفی شدن طرح استیضاح وی به هیات رئیسه مجلس ارائه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از استیضاح کنندگان امضا‌ها را پس گرفتند و تعداد امضا‌ها به کمتر از 10 رسید لذا طبق آئین‌نامه داخلی مجلس طرح استیضاح ظریف از دستورکار کمیسیون امنیت‌ملی خارج شد.

فلاحت‌پیشه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا در یکی از جلسه‌های این هفته کمیسیون تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده 234 آئین نامه داخلی درباره اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، درباره پولشویی بررسی شود.

بنابراین گزارش، در ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس آمده، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.کمیسیون حداکثر ظرف مدت 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش را از طریق هیات رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ