کد خبر: ۱۱۰۳۴۰
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

گزارش بانک مرکزی از درآمدهای نفتی طی 7 ماهه سال جاری

گزارش بانک مرکزی از درآمدهای نفتی طی 7 ماهه سال جاری

بانک مرکزی با بررسی عملکرد 7 ماهه بودجه سال 97 اعلام کرد: 101 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت و فرآورده‌ها وجود داشته که حکایت از رشد ۵۵.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق اعلام بانک مرکزی،بر اساس عملکرد بودجه در 7 ماهه سال جاری بالغ بر 101 هزار میلیارد تومان منابع درآمد از محل نفت و فرآورده‌های نفتی با رشد 55.1 درصد ثبت شده است. در مجموع از محل دارایی‌های واگذاری سرمایه‌ای 107 هزار و 560 میلیارد تومان منابع کسب شد که نسبت به همین مدت در سال گذشته، 54.6 درصد افزایش دارد.

سال گذشته در 7 ماهه 72 هزار و 780 میلیارد تومان نفت و فرآورده‌های نفتی فروخته شد. نسبت‌های تحلیلی بودجه 7 ماهه نشان می‌دهد مجموع درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌‌ای به مجموعه پرداخت‌های هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به مصوب قانون پایین‌تر است و 81.8 درصد را ثبت کرد.

همچنین نسبت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به فروش نفت خام 53.1 درصد ثبت شده که باید 64.6 درصد باشد. این در حالی رقم خورده که در این مدت پرداخت‌های عمرانی نسبت به سال‌های گذشته با پرداختی بیشتری روبرو بوده است. در 7 ماهه سال گذشته، 14 هزار و 120 میلیارد تومان پرداخت عمرانی وجود داشت.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ