کد خبر: ۱۱۰۳۴۹
۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

وزیر صنعت : فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد/ موافقت جهانگیری و بسته حمایتی

وزیر صنعت : فرمول قیمت گذاری خودرو نهایی شد/ موافقت جهانگیری و بسته حمایتی

وزیر صنعت از نهایی شدن فرمول قیمت گذاری خودرو، جلسه مثبت با معاون اول رئیس جمهور، تهیه بسته حمایتی خبر داد و پیش بینی کرد روند تولید محصولات خودرو افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا­ رحمانی بعد از جلسه کمیسیون اصل 90 که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد به صدار و سیما گفت :­­ ­­بر اساس فرمولی که پیش بینی شده ،خودروها با 5 درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود و هفته بعد دوباره 5 درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی‌ها مواجه هستیم گفت: در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان تصمیماتی گرفته شد که به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه روند نزولی کاهش تولید در یکی دو هفته گذشته متوقف شده و در روزهای آینده روند تولید بیشتر خواهد شد ، ادامه داد: بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف و منجر به حمایت از تولید داخلی،­ افزایش تولید،­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت و اصلاح ساختار ها شود .

رحمانی ادامه داد:­ طبق مصوبه آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو که مربوط به شهریور است، قرار بود محصولات خودرویی در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد. هر بار قیمت 5 درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت برسد. ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت اما اکنون با افزایش تولید،­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ