کد خبر: ۱۱۰۳۵۳
۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

افزایش ۲۰ درصدی تولید سایپا / وعده تحویل ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال
مدیرعامل خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تولید سایپا / وعده تحویل ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال

مدیرعامل سایپا از افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید خودرو طی ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: بخش عمده تعهد تحویل ۲۰۰ هزار خودرو به مشتریان تا پایان سال انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، محمدرضا سروش در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که برای بررسی موضوع شکایت ها از صنعت خودروسازی برگزار شد با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید گفت: بخشی از مواد اولیه از بورس کالا تأمین می‌شود که بین ۷۰ تا ۲۴۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

وی از افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید خودرو طی ۱۰ روز گذشته در این شرکت خبر داد و افزود: خودروساز تمایلی به نگه داشتن خودروهای تولیدی ندارد زیرا برای تاخیر در انجام تعهدات به مشتری جریمه پرداخت می کند.تا پایان سال جاری حدود ۲۰۰ هزار خودرو جزو تعهدات سایپا برای تحویل است که بخش عمده این خودروها تا پایان سال به مشتریان تحویل داده می‌شود.

بنابراین گزارش،در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰ ،تحویل ندادن خودرو در زمان مناسب، درخواست مبلغ اضافی، کثرت شرکت های فروشنده خودرو و نبود کنترل بر آنها، فاصله قیمت بازار و نمایندگی و هزینه های بالای مدیریتی در خودروسازی ها را از جمله مشکلات و شکایت های مطرح شده بر شمرده اند.

همچنین به زیان انباشته خودروسازان اشاره شد و نمایندگان پیشنهاد کردند نیروهای مازاد تعیین تکلیف و هزینه‌های اضافی کمتر شود و تاکید کردند خودروسازها قبل از اعمال تحریم‌ها فرصت داشتند درخصوص تامین قطعات مورد نیاز برای انجام تعهدات اقدام کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ