کد خبر: ۱۱۰۳۵۷
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

بانک های دولتی هم با کاهش سود موافقت کردند
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی:

بانک های دولتی هم با کاهش سود موافقت کردند

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه هنوز شورای پول و اعتبار برنامه ایی برای تغییر نرخ سود ندارد، گفت: بانک‌های دولتی موافق کاهش نرخ سود سپرده‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا حسین‌زاده در خصوص تغییر نرخ سود بانکی که با اصلاح نرخ توسط بانک های خصوصی از 23 به 20 درصد همراه شده به مهر گفت: تغییر نرخ سود بانکی فعلا مدنظر شورای پول و اعتبار نیست. هر چند ممکن است بانک مرکزی برای این موضوع ملاحظاتی را مدنظر داشته باشد اما فعلا تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار نیست.

وی افزود: بر اساس اعلام رسمی شورای پول و اعتبار، همچنان نرخ سود بانکی برای سپرده‌ها ۱۵ درصد و برای تسهیلات ۱۸ درصد است که همین موضوع ملاک عمل بانک‌های دولتی است.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک‌های دولتی با افزایش سود بانکی موافق نیستند. چون این افزایش منجر به بالا رفتن نرخ سود تسهیلات نیز می‌شود و به همین دلیل، به نفع تولیدکنندگان و استفاده‌کنندگان از تسهیلات خرد بانکی نیست.

حسین‌زاده گفت: رابطه دو نرخ سود تسهیلات و سپرده باید معقول شود و برای سپرده‌گذاران نفع داشته باشد. صمن اینکه به ضرر استفاده‌کنندگان از تسهیلات بانکی هم نباشد. بنابراین باید مراقب بود هر تصمیمی در حوزه نرخ سود، چه تبعات مثبت و منفی‌ای دارد. بر همین اساس است که برای تغییر در نرخ سود بانکی در شرایط کنونی، یک‌شبه نمی‌توان تصمیم گرفت و باید بررسی‌های اقتصادی کافی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ