کد خبر: ۱۱۰۳۶۹
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

اعتراض شرکت های OMS به انحصار در ابزار جدید بورس / غیبت ۹۰ درصد بازار
بورس پرس گزارش می دهد:

اعتراض شرکت های OMS به انحصار در ابزار جدید بورس / غیبت ۹۰ درصد بازار

شرکت های خدمات برخط بازار سرمایه و موسوم به OMS نسبت به حضور تنها یک شرکت در قراردادهای آتی سبد سهام اعتراض و اعلام کردند بیش از ۹۰ درصد بازار به این امکان دسترسی ندارند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی راه اندازی قراردادهای آتی سبد سهام که دیروز توسط بوررس تهران انجام شد، شرکت های خدمات برخط بازار سرمایه و موسوم به OMS در تماس با بورس پرس نسبت به حضور تنها یک شرکت در این ابزار جدید اعتراض کردند.

این گروه اعلام کردند درحالی 9 شرکت اقدام به ارایه خدمات معاملات آنلاین بازار سرمایه می کنند که در جریان آغاز بکار قراردادهای آتی سبد سهام ( با 7 صنعت بانکداری، فلزات اساسی، خودرو ، فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، کانه‌های فلزی و 30 شرکت بورسی) فقط یک شرکت خاص ارایه دهنده خدمات برای مراسم افتتاحیه دعوت شده بود.

در این رابطه شهرام سید شاکری دبیر کارگروه آی تی بازار سرمایه (OMS) به بورس پرس گفت: به طور طبیعی راه اندازی ابزارهای جدید باید با شرکت های آی تی در میان گذاشته شود اما این اتفاق برای قراردادهای آتی سبد سهام رخ نداد. چرا که بورس تهران مرداد سال جاری با ارسال رویه اجرایی معاملات برخط قرارداد آتی به شرکت های OMS، خواهان اعلام نظر شد و اشاره ایی به ابزار جدید و مربوط به قرارداد آتی سبد سهام نکرد.

وی ادامه داد: بنابراین به جز یک شرکت خاص که اقدام به آماده سازی بستر مربوط به قراردادهای آتی سبد سهام کرد، دیگر شرکت های OMS که بیش از  90 درصد سهم بازار را در اختیار دارند ، در جریان راه اندازی ابزار جدید بورس تهران نبودند. بنابراین تنها بخش محدودی از شرکت های کارگزاری و صندوق ها قادر به انجام معاملات در این ابزار خواهند بود.

شاکری افزود: بنابراین از متولیان امر انتظار می رود نسبت به حل چنین مواردی اقدامی کرده و در آماده سازی دیگر ابزارهای نوین مالی از همه شرکت های oms به صورت شفاف دعوت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ