کد خبر: ۱۱۰۳۸۱
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۹/۲۶

درخواست لاریجانی به اصلاح بودجه ۹۸ و کاهش کارمندان دولت

درخواست لاریجانی به اصلاح بودجه ۹۸ و کاهش کارمندان دولت

رئیس مجلس خواستار اعمال اصلاحاتی در بودجه سال ۹۸ ، کاهش تعداد کارمندان دولت و چابک‌سازی دولت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، علی لاریجانی در هفتمین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانونگذاری گفت : باید دو مسیر در سال جاری طی شود . یکی از آنها این است که بودجه سال ۹۸ با اصلاحاتی ارائه شود و همچنین به موازات آن اصلاح ساختار بودجه را براساس تدابیر رهبری و طبق قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی مدون کنیم و بعد برای بودجه سال آینده می‌توانیم اصلاحیه داشته باشیم و سال ۹۹ را بر همین پایه تدوین کنیم. 

وی افزود: دغدغه رهبری در خصوص بودجه سال ۹۸ کل کشور بسیار سنجیده و مهم است و همه باید از آن حمایت کنیم. چرا که این یک کار مبنایی  است. 

این مقام مسئول در بخش دیگری گفت: از سیاست‌های کلی کوچک کردن دولت و چابک‌سازی بوده اما دولت نه چابک و نه کوچک شد. البته این کوچک‌سازی در حد اینکه افرادی بازنشسته می‌شوند وجود دارد. در قانون بازنشستگی هم عده‌ای جدا شدند اما این تاثیر کمی می‌گذارد. مشکل دولت این است که نمی‌داند با چه راه کاری کارمندان را کاهش دهد. لذا باید برای آنها یک جا و زمینه اقتصادی فراهم کند که افراد را به آنجا انتقال دهند تا دولت کوچک شود.

لاریجانی با اشاره به سخنان رهبر در خصوص اصلاح بودجه ۹۸ توضیح داد : فرمایشات مقام معظم رهبری بدان معنا است که باید به حقوق و مزایای کارکنان، اشتغال و مسائل ضروری توجه بیشتری شود. قطع وابستگی به نفت ازجمله مواردی است که در سیاست‌های کلی نظام مورد تأکید قرار گرفته و  اگر از ابتدای این سیاست پیگیری می‌کردیم، مشکلات زیادی نداشتیم. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ