کد خبر: ۱۱۱۳۹۲
۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

توضیح وزیر درباره قیمت های جدید خودرو و بررسی بسته حمایتی از خودروسازان

توضیح وزیر درباره قیمت های جدید خودرو و بررسی بسته حمایتی از خودروسازان

وزیر صنعت با اعلام توضیحاتی درباره افزایش ۷۰ الی ۱۳۰ درصدی قیمت خودرو و مشکل ۸ ماهه فروش محصولات از برگزاری جلسه صبح امروز برای بررسی بسته حمایتی از خودروسازان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا رحمانی درباره آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی با توجه به اعلام تصویب افزایش 70 الی 130 درصدی قیمت خودرو داخلی در سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان به فارس گفت: در جلسه دیروز قرار نبود در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری شود. زیرا این تصمیم  با بخشنامه‌ سه ماه قبل ابلاغ شده و وزارت صنعت و سازمان حمایت باید بررسی می کردند.

وی با بیان اینکه موضوع قیمت فروش خودرو به کمتر از 5 درصد قیمت بازار هم اکنون مطرح نیست،افزود: بنا است فاصله‌ بین فروش خودروساز و بازار آزاد رفع شود. به طوری که درصورت عرضه محصولات با قیمتی کمتر از 5 درصد بازار ، امکان کاهش تا 5 درصدی در مرحله بعد وجود داشته باشد تا بازار متعادل شود. نه به قیمتی که پیش فروش می‌کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این میان کارگروه تنظیم بازار نیز در برخی موارد  مسئول بوده و صبح امروز جلسه ایی برای بررسی بسته حمایتی خودرو و چگونگی وضعیت فعلی این صنعت تشکیل شد.

رحمانی با بی پاسخ گذاشتن این پرسش که چه تمهیداتی برای حمایت از مصرف کننده و تقویت تقاضا اندیشیده شده، به وضعیت تولید خودروسازان اشاره کرد و گفت: تعهدات خودروسازان و عمل به تعهدات خودورهای پیش فروش شده نیز در جلسه امروز بررسی شد. در مقطع زمانی مشخصی متاسفانه تولید خودرو داخلی با کاهش مواجه شده بود اما طی سه هفته اخیر روند کاهشی متوقف و تعداد تولید بیشتر شده که می تواند علاوه بر انجام  تعهدات در افزایش کیفیت و حتی کاهش قیمت موثر باشد.

وی افزود: در مصوبه‌ ابلاغ شده همه خودروها نباید حتماً کمتر از 5 درصد قیمت بازار و یا قیمت پیش فروش شده خودرو سازها در بازار تعیین شوند. این در حالی است که خودروسازان داخلی حدود 8 ماه برای فروش مشکل دارند.

رحمانی در برابر این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که قیمت بازار نیز همزمان با فروش خودرو در کارخانه، بیشتر نشود، گفت: برای اطلاع رسانی در رسانه‌ها برنامه ریزی شده و باید حتماً کارشناسی شود. بنابراین نمی‌توان در یک مصاحبه همه زوایای آن‌را بیان کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ