کد خبر: ۱۱۱۳۹۵
۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

جزئیات دروغ های مشاور پیشین ترامپ درباره در انتخابات ریاست جمهوری

جزئیات دروغ های مشاور پیشین ترامپ درباره در انتخابات ریاست جمهوری

بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جزئیات دروغگویی مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید به ماموران اف.بی.آی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هیل، رابرت مولر گزارشی جدید منتشر کرد که جزئیات دروغگویی مشاور پیشین ترامپ را افشا می کند.

مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ پیشتر اتهام دروغگویی به ماموران اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) را پذیرفته و حاضر به همکاری با مولر شده بود تا در حکم تخفیف بگیرد. 

گزارش جدید مولر نشان می دهد فلین درباره بی اطلاعی از اخراج دیپلمات های روس و بستن اماکن دیپلماتیک روسیه در آمریکا دروغ گفته است. فلین به دروغ به ماموران اف بی آی گفته در تماس تلفنی با سرگئی کیسلیاک سفیر وقت روسیه در واشنگتن از تحریم های پیش رو علیه مسکو خبر نداشته است.

وی در این مکالمه از کیسلیاک خواسته بود که روسیه شدت واکنش به تحریم های اعلامی از سوی واشنگتن را تعدیل کند. فلین همچنین پذیرفته که درباره درخواست خود از سفیر روسیه برای رای مخالف دادن به یک قطعنامه در شورای امنیت درباره شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و یا به تاخیر انداختن آن دروغ گفته است.

وکلای فلین گفته بودند ماموران اف بی آی سوالات را طوری از فلین پرسیده اند که وی را در تله بیاندازند، به همین دلیل دادگاهی که در حال رسیدگی به پرونده وی است خواستار ارائه اسناد از سوی مولر شده بود. مولر از دادگاه خواسته بود در حکم فلین به دلیل همکاری چشمگیر وی در راستای تحقیقات درباره تبانی ستاد تبلیغاتی ترامپ با روسیه تخفیف دهد، اما چندی بعد این خواسته خود را پس گرفت.

فلین که از آغاز ریاست جمهوری ترامپ به سمت مشاو رامنیت ملی منصوب شده بود به دلیل ارتباط با مقام های روس مجبور شد یک ماه بعد استعفا دهد. پرونده تحقیقات پیرامون دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال تبانی ستاد ترامپ با مسکو، ترامپ را به شدت تحت فشار قرار داده و بارها صدای انتقاد او را در آورده است.

مولر تاکنون در جریان تحقیقات خود علیه برخی مشاوران و نزدیکان ترامپ از جمله فلین، پال مانافورت و مایکل کوهن و همچنین بیش از بیست تبعه روس اعلام جرم کرده است.  ترامپ انتظار داشت جف سشنز در زمانی که وزیر دادگستری بود به نفع وی در تحقیقات مولر دخالت کند، اما سشنز خود را از این پرونده کنار کشید. این شخص در نهایت اوایل ماه نوامبر به درخواست ترامپ از سمتش استعفا داد. تحقیقات مولر به کاخ سفید نزدیک تر شده که این وضعیت با واکنش وکیل ترامپ روبرو شد. 

جولیانی امکان مصاحبه مولر با ترامپ را رد کرد و  گفت: برای انجام این کار باید از روی جسد من رد شد. 

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ