کد خبر: ۱۱۱۳۹۶
۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

خبر مهم بانک تجارت: معامله مهم ۱.۵هزار میلیاردی فسخ شد/ توقف دو روزه نماد
بعد از ۳۹ ماه :

خبر مهم بانک تجارت: معامله مهم ۱.۵هزار میلیاردی فسخ شد/ توقف دو روزه نماد

بانک تجارت از فسخ معامله مهم ۱.۵ هزار میلیارد تومانی و بازگشت بلوک ۹۹.۵ درصدی شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس بعد از ۳۹ ماه خبر داد و با توقف دو روزه نماد روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تجارت که بعد از روند نزولی چند روزه ، امروز با رشد نسبی قیمت سهام روبرو شده از فسخ معامله سه سال پیش و بازگشت بلوک 99.5 درصدی شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس و غرامت 150میلیارد تومانی خبر داد و به دلیل عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت با توقف حداکثر دو روزه نماد روبرو شد.

این بلوک که 31 شهریور94 برای دومین عرضه و معامله شد شامل بیش از 8 میلیارد و 429 میلیون و به قیمت پایه هر سهم 1816 ریال و به ارزش بیش از 1.53 هزار میلیارد تومان بود که به صورت 50 میلیارد تومان نقد و باقی شامل 41 درصد اقساط سه ماهه و 59 درصد دیگر 12 ساله در بازار سوم فرابورس عرضه و توسط شرکتهای فروآلیاژ گنو ، پیمان امیر، توسعه معادن جنوب ، نوین آلیاژ سمنان و معادن بافق خریداری شده بود.

حال بانک تجارت از صدور رأی هیأت داوری سازمان بورس و فسخ این معامله مهم خبر داد و اعلام کرد: به موجب دادنامه شماره 9711000150 علاوه بر اعلام تحقق فسخ قرارداد فروش سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس از تاریخ اظهارنامه اعلام فسخ از سوی بانک ( 96.10.09 ) حکم بر محکومیت تضامنی خواندگان ( شرکتهای فروآلیاژ گنو ، پیمان امیر، توسعه معادن جنوب ، نوین آلیاژ سمنان و معادن بافق ) به استرداد 8،429،081،429 تعداد سهم مورد معامله و پرداخت مبلغ 1،500 میلیارد ریال بابت خسارت عدم ایفای تعهدات قراردادی و پرداخت سایر هزینه ها از جمله خسارات دادرسی و ... صادر گردیده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ