کد خبر: ۱۱۱۳۹۷
۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

پاسخ ظریف به ۱۲ شرط پمپئو و مداخلات ایران در منطقه

پاسخ ظریف به ۱۲ شرط پمپئو و مداخلات ایران در منطقه

وزیر امور خارجه درخصوص پاسخ به شروط ۱۲ گانه همتای آمریکایی و ادعای مداخلات ایران در منطقه توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد جواد ظریف در خصوص پاسخ به ادعاها و توهمات 12 گانه مایک پمپئو در مجمع دوحه از جمله مداخلات ایران در منطقه در توئیتر توضیح داد و اعلام کرد : مجری به ادعاهای 12گانه پامپئو درباره ایران، درخواست وی برای تغییر و اصلاحات برجام و همچنین آزمایش موشکی ایران سوال می پرسد و به محض به بحث ادعایی مداخلات ایران در منطقه اشاره کرد که پرسیدم: دخالت چه کسی؟ آمریکا دخالت می کند. چرا که ما در منطقه خود هستیم.

مجری ادعا می کند ایران در منطقه سرباز دارد، که پاسخ دادم: خب، این منطقه ما است و هرجایی که سرباز یا مشاور نظامی داریم به دعوت دولت ها صورت گرفته است. آیا ایالات متحده نیز می تواند چنین ادعای مشابهی را داشته باشد؟

با کسی که 12 شرط برای ایران تعیین کند حرفی نداریم، با کسانی که یک قطعنامه شورای امنیت را که خود حامی آن بودند نقض می کنند مذاکره نمی کنیم. اگر قرار باشد کسی به شرایط پایبند باشد، این آمریکایی ها هستند که باید شرایط را رعایت کنند، در حالی که چنین قانون گریز شده اند.از آن ها نمی خواهم به قانون پایبند باشند چرا که این درخواست تقاضایی غیرممکن است. پس حداقل می خواهم کمتر قانون گریز باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ