کد خبر: ۱۱۱۴۰۰
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

دو تصمیم جدید مجلس برای مودیان: شرایط مراجعه و اعلام شماره حساب
امروز تصویب شد:

دو تصمیم جدید مجلس برای مودیان: شرایط مراجعه و اعلام شماره حساب

مجلس شرایط مراجعه مأموران مالیاتی به محل فعالیت مودی را تصویب و مؤدیان مالیاتی را ملکف به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جلسه امروز مجلس که با هدف ادامه بررسی لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برگزار شد، دو ماده 4 و 10 این لایحه تصویب شد.

در ماده 4 که مربوط به شرایط مراجعه مأموران مالیاتی به محل فعالیت مودی بوده ، آمده است : اصل بر صحت معاملات ثبت شده مودی در سامانه مودیان است مگر خلاف آن اثبات شود. مأموران مالیاتی جز در مواردی که مودی از ثبت نام در سامانه امتناع کرده و یا به ترتیبی که در ماده 9 ذکر شده اثبات شود که در ثبت معاملات خود در سامانه مودیان تخلف نموده است حق مراجعه به محل فعالیت مودی و مطالبه دفاتر، اسناد و مدارک وی و رسیدگی به آنها را ندارد.

همچمین طبق ماده 10 و مربوط به الزام مؤدیان مالیاتی به ارائه شماره حساب به سازمان مالیاتی" اشخاص مشمول مکلف اند شماره حساب یا حساب های بانکی و شناسه یکتای دستگاه های کارتخوان بانکی (POS) یا درگاه های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده برای فعالیت شغلی خود را به سازمان اعلام کنند.

تبصره: در موارد استفاده از حساب بانکی یا دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه های پرداخت الکترونیکی جدید اشخاص مشمول مکلف اند اطلاعات آنها را بلافاصله از طریق پوشه خود در سامانه مؤدیان به سازمان اعلام کنند.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ