کد خبر: ۱۱۱۴۰۲
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

ادامه تنش چین و کانادا درباره بازداشت مدیر مالی شرکت هوآاوی

ادامه تنش چین و کانادا درباره بازداشت مدیر مالی شرکت هوآاوی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، بازداشت مدیر مالی شرکت هوآاوی در کانادا را غیر قانونی خواند و گفت: قوانین و مقررات مورد ادعای آمریکا و کانادا دروغ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، هوا چون یینگ با انتشار بیانیه ای از کانادا خواست فوراً اشتباه خود را اصلاح و شهروند چینی را که به طور غیرقانونی بازداشت شده، آزاد و در عمل حقوق مشروع چنین شخصیت‎هایی را تضمین کند. 

 وزیر خارجه کانادا در گفت‎و‎گو با وزیر آمریکا مدعی شده بود بر اساس قوانین و پیمان‎های بین‎المللی تصمیم به بازداشت مدیر ارشد شرکت چینی گرفتند و    کانادا و آمریکا را قانون‌مدار خواند.

وی در واکنش به این سخنان، قوانین و مقررات مورد ادعای کانادا و آمریکا را کاذب خواند و گفت: اخیراً بسیاری از شهروندان کانادا به سفارت چین در کانادا نامه فرستاده و یا از طریق رسانه‌های کانادا از اقدام غیر‎ منطقی و غیر قانونی یاد شده دولت کانادا انتقاد کردند.

کانادا هفته پیش مدیر مالی هوآوی را به خاطر نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد و درصدد استرداد به آمریکا بود. در پی این اقدام کانادا، پکن یک تاجر و یک دیپلمات سابق کانادایی را بازداشت کرد. 

دادگاه ونکوور کانادا، منگ را با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ