کد خبر: ۱۱۱۴۱۶
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۹/۲۷

جهانگیری ۳ مشکل مهم خودروسازان را اعلام کرد/دستور به دو وزاتخانه و بانکها

جهانگیری ۳ مشکل مهم خودروسازان را اعلام کرد/دستور به دو وزاتخانه و بانکها

معاون اول رئیس جمهور با اعلام ۳ مشکل اصلی پیش روی خودروسازان از وزارتخانه های صنعت و اقتصاد ، سازمان برنامه و بودجه و بانک ها خواست برای برای رفع موانع صنعت خودرو اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: هدف آمریکا تحریم بخش های مهم و موثر اقتصاد از جمله صنعت خودروسازی است که با همه نقدها و گله ها، دارای زنجیره گسترده از واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ به ویژه قطعه سازان و  برخورداری از چند صد هزار شغل است.

وی ادامه داد: بنابراین از اولویت های مهم دولت حمایت از شرکت ها و صنایعی چون خودرو و مقابله با ایجاد نارضایتی ناشی از گسترش بیکاری و مانع تراشی تولید کالاهای مورد نیاز مردم است. در این میان شرایط شرکت های خودرویی و قطعه ساز عادی نبوده و با اعمال تحریم ها امکان تولید مشترک با خودروسازان برتر بین‌المللی فراهم نیست و نباید اجازه داد کارخانه ها با مشکل روبرو شوند.

این مقام مسئول ضمن انتقاد از رسانه های بیگانه و اعلام انعکاس غیر واقعی برخی اعتراضات در شرکت ها بر لزوم استفاده از ظرفیت ساخت قطعات خودرو وارداتی، سه مشکل پیش روی خودروسازان را کمبود ارز، تأمین برخی قطعات و سرمایه در گردش دانست و ادامه داد: باید وزارتخانه های صنعت و   اقتصاد به همراه سازمان برنامه و بودجه و بانک ها برای رفع موانع صنعت خودرو اقدام کنند.

جهانگیری افزود: خودروسازان نیز باید ضمن دفاع مستدل و قاطع از برنامه ها و عملکردبه انتقادها و درخواست های مردم در ارتقای سطح کیفیت خودروها و جلب رضایت توجه کنند تا بتوانند از مشارکت و همراهی مردم در پیشبرد برنامه های آینده بهره مند شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ