کد خبر: ۱۱۲۴۳۶
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۹/۲۸

شرط سازمان خصوصی‌سازی برای فروش سهام دو باشگاه فوتبال

شرط سازمان خصوصی‌سازی برای فروش سهام دو باشگاه فوتبال

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر صورت‌های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آماده باشد، اوایل اسفندماه آگهی و جزئیات مزایده اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: تلاش برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سال‌های قبل صورت گرفته، اما تمایل چندانی از سوی مسئولان برای این کار نبود. در این سال‌ها چهار مزایده‌ برای واگذاری این دو باشگاه برگزار شد که نتیجه مطلوبی نداشت.

وی به بحث اهلیت اشاره کرد و افزود: اهلیت مبحث بسیار پیچیده‌ای است. اکثر فسادهایی که در مزایده‌ها به وجود می‌آید و تیشه به ریشه خصوصی‌سازی می‌زند، همین کلمه اهلیت است. البته در سازمان خصوصی‌سازی یک اهلیت عمومی برای همه مزایده‌ها داریم ولی در مزایده‌های سوم و چهارم، سه اهلیت جدید برای استقلال و پرسپولیس گذاشتیم که یکی از موارد این بود که از نظر امنیتی تایید شود. تشخیص این سه مورد نیز بر عهده وزیر اقتصاد، وزیر ورزش و وزیر دادگستری سپرده شد.

پوری‌حسینی درباره قیمت دو باشگاه نیز گفت: برای قیمت عددی را نمی‌توانم بگویم. هیات کارشناسی قیمت‌گذاری می‌کند و به هیات واگذاری می‌دهد. این هیات به موجب اختیارات قانونی هر قیمتی می‌تواند بگذارد. تصور این است که این بار واگذاری استقلال و پرسپولیس با چهار سال قبل تفاوت ماهوی دارد، چهار سال قبل برند به علاوه یک ورزشگاه می‌فروختیم ولی الان شرکت را می‌فروشیم که بدهی، تعهدات و ذخایر نیز در آن هست. یعنی هر کس این دو باشگاه را بخرد مسئول بدهی‌های احتمالی هم هست.اگر صورت‌های مالی آماده باشد، اوایل اسفندماه شرایط مزایده را اعلام می‌کنیم که برای اواخر این ماه مزایده انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ